Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!

ksvens1

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle overføre sanger til mobilen slik at jeg kan spille musikk på jobb imorgen. Men neida, etter at jeg tok updaten, vil ikke PC-en finne mobilen. Og på nokia nseries pc suite står det at jeg ikke er connected og jeg får heller ikke kontakt når jeg trykker "connect" ! Begynner å bli rimelig lei denne mobilen nå. En kompis av meg som jobber på telehuset frarådet meg til å kjøpe den. Jeg skulle hørt på han..

Edit: Det funker nå. Restarta både PC-en og mobilen. Tror det blir en ny mobil på meg om ikke så lenge..

Endret av phunkie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men enkelte programmer/spill må installeres på nytt. Ikke alle. Noen.

Den sletter foresten bare telefonminne, så bilder og sanger fra flashminne blir ikke slettet i det hele tatt.

phunkie, Dataoverføring? Trenger ikke bruke PC suite for å overføre sanger.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

Hmm.. Noen som kan hjelpe meg?

Jeg bestiller fra mpx.no. Siden jeg ikke er myndig ennå, ringte vi til Telenor igår, og sa ifra at de skulle fikse så at min far ble stående som eier av abonnementet, og jeg brukeren. Dette skriver jeg inn helt nøyaktig på mpx.no, men det står fortsatt at siden det er MIN brukerkonto, så kan jeg ikke bestille med pappa som eier. Gjør jeg noe galt, eller er det andre faktorer som spiller inn?

Lenke til kommentar

OK!

Da blir svaret at FW-oppdatering ikke er gjort tilgjengelig for din produktkode via NSU ennå.

Men du kan somsagt forandre denne, som nevnt over...

Når FW blir gjort tilgjengelig, beror somregel på hvor i verden produktkoden hører hjemme. APAC (AsiaPacific) er somregel de som først får æren av å prøve ny FW. Deretter Skandinavia, EURO, etc.

Kjøper du en subsidiert (operatørlåst) telefon i Norge (er nesten sikker på at de utfører samme prosedyre i utlandet også), så legger operatørene inn et operatøroppsett (f.eks. Entry for Telenor) i FW. Disse "merkede" telefonene får da en bestemt produktkode. Og disse må følgelig vente når ny FW blir gjort tilgjengelig, p.g.a. operatøroppsettet som skal/må implementeres i FW.

Om Nokia er skyldneren i at disse blir nedprioritert, eller om det er operatørene som rett og slett gir seg en "rat's ass" på hvilken FW-versjon deres kunder må slite med, skal jeg ikke begi meg ut på, men at operatørlåste produktkoder blir nedprioritert hersker det ingen som helst tvil om.

Endret av DTS
Lenke til kommentar

Nokia N82 eller N95 ??

Skal ha en ny telefon som jeg ta bilder med og høre på musikk, og kansje se litt film på.

Men klarer ikke å besteme meg for hvilken jeg skal velge, noen tips??

Hvilken er best??

PS: Noen som vet hva maks minne er på N82 med minnebrikke?

Hilsen Fredrik

MAC SUGER!!!

Lenke til kommentar
Nokia N82 eller N95 ??

Skal ha en ny telefon som jeg ta bilder med og høre på musikk, og kansje se litt film på.

Hvilken er best??

Hilsen Fredrik

MAC SUGER!!!

Mitt valg hadde(er) blitt n95 8gb (om du står mellom n82 og n95-1 ville jeg valgt n82)

N95 8gb fordi:

2,8 tommers skjerm

egne musikktaster

utrolig fint desingn

god byggekvalitet

8gb internminne

rask

ir port

forbedret gps

Så vidt jeg vet så støtter n82 minnekort opptil 4gb...

Lenke til kommentar
Nokia N82 eller N95 ??

Hvilken er best??

Hilsen Fredrik

MAC SUGER!!!

Mitt valg hadde(er) blitt n95 8gb (om du står mellom n82 og n95-1 ville jeg valgt n82)

N95 8gb fordi:

ir port

forbedret gps

Så vidt jeg vet så støtter n82 minnekort opptil 4gb...

Så vidt jeg vet er N95-1 og N82 like bra på Gpsfronten etter det kom en oppdatering til N95-1. Og alle de du nevnte har irport.

Lenke til kommentar

Jeg sendte mail til zodiac for å høre med dem hva det skulle koste å fikse slarken på mobilen.. og dette fikk jeg til svar:

Heisann

Det er mulig dette kan utføres på garanti, men da må vi ha IMEI for å

sjekke dette opp mot nokia. Mest sannsynlig vil denne ikke dekkes av

garanti. Evt. pris vil ligge på ca. 1100kr. Vi har ca 1 ukes servicetid

på nokia fom. Vi motar produktet. Ønskes tlf reparert på dagen kan dette

utføres over disk om kunden kommer til oss. Dette koster da 300 kr

ekstra.

Nedsig. :(

Lenke til kommentar

N95 8gb fordi:

2,8 tommers skjerm

egne musikktaster

utrolig fint desingn

god byggekvalitet

8gb internminne

rask

ir port

forbedret gps

Er dette fordeler med N95 8GB kontra N95-1 mener du?

Musikktaster, fint design, byggekvalitet, ir port og forbedret gps er jo likt på begge. forøvrig kan jeg ikke akkurat skjønne hva som er fordel med ir-port, i disse dager...

Og 8GB internminne er vel ikke akkurat noen fordel da N95-1 sikkert snart kan utvides med både 16 og 32 GB...noe 8GB'en ikke har mulighet til.

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
forøvrig kan jeg ikke akkurat skjønne hva som er fordel med ir-port, i disse dager...

Så du har m.a.o. ikke hørt om 3.parts programmet Psiloc IR Remote? :roll:

Er jo genialt å kunne bruke telefonen for fjernstyring av TV, DVD, forsterker, etc. vel...

Ingen IR, heller ingen Psiloc IR Remote...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...