Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

Når det gjelder filmtitting på N95 8GB så er det DivX player og VirtualDub som gjelder :thumbup:

 

Hva er beste oppsettet for å få best mulig/størst mulig bruk av skjermen?

Har prøvd DivX Converter og den synes jeg ikke fungerer spesielt bra, filmene blir ikke oppskalert og bruker bare 60-70 % av filmen, mens den SpiderMan filmen som var med er veldig mye bedre, og bruker hele skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk telefonen min i dag.

 

Men når jeg satt i sim-kortet fikk jeg denne beskjeden

"Oppstart av telefon misslyktes, vennligst kontakt lokale forhandler"

 

Den er kjøpt i en bedriftsavtale (Newphone) og frykter at den kan være oppratør låst, men litt usikker enda. Tenkte bare jeg skulle få brukt den litt nå i jula i og med at nye simkorta ikke er kommet enda.

 

Eller er det noe annet som er gale?

Fulgte med ett brev med alle telefonene som sa at det ikke var anbefalt å bruke gamle abbo korta i telefonen for da kunne "vi" ha problemer med oppsettet og oppdateringer på telefonen.

 

Noen som vet noe om dette?

 

Mvh

Shaft

Lenke til kommentar
Fikk telefonen min i dag.

 

Men når jeg satt i sim-kortet fikk jeg denne beskjeden

"Oppstart av telefon misslyktes, vennligst kontakt lokale forhandler"

 

Den er kjøpt i en bedriftsavtale (Newphone) og frykter at den kan være oppratør låst, men litt usikker enda. Tenkte bare jeg skulle få brukt den litt nå i jula i og med at nye simkorta ikke er kommet enda.

 

Eller er det noe annet som er gale?

Fulgte med ett brev med alle telefonene som sa at det ikke var anbefalt å bruke gamle abbo korta i telefonen for da kunne "vi" ha problemer med oppsettet og oppdateringer på telefonen.

 

Noen som vet noe om dette?

 

Mvh

Shaft

 

hei har skaffet meg den jeg og det skjedde med meg og! jeg hadde puttet i simkort og lader. skruddep å fikk det svaret. tok ut laderen og ventet litt og skrudde på igjen, tastet pin kode og så kom det. det var tilfelle med meg daa. jeg kjøpte mobile rent og uten abn og operatørlås.

Endret av tvilling81
Lenke til kommentar
Når det gjelder filmtitting på N95 8GB så er det DivX player og VirtualDub som gjelder :thumbup:

 

Hva er beste oppsettet for å få best mulig/størst mulig bruk av skjermen?

Har prøvd DivX Converter og den synes jeg ikke fungerer spesielt bra, filmene blir ikke oppskalert og bruker bare 60-70 % av filmen, mens den SpiderMan filmen som var med er veldig mye bedre, og bruker hele skjermen.

For å få best mulig resultat gjør du følgende i VirtualDub:

 

Video -> Filters -> Add -> Resise -> 320 x 240 (bicubic)

Så trykker du på Cropping i Filters vinduet og klipper bort det svarte området oppe og nede. Hvis du klipper bort veldig mye er det lurt å klippe på venste og høyre side også så personene ikke blir så lange i trynet. Ikke vær redd for å klippe bort mye i kantene av filmen. Du kommer ikke til å savne det når du ser filmen på telefonen og det ser mye bedre ut.

Trykk Play0 nederst i hovedvinduet for å sammenligne ny og gammel versjon av filmen.

 

Er du fornøyd går du videre til: Audio -> Full processing mode. Og deretter: Audio -> Compression -> MP3/Lame/tilsvarende og velger den kvaliteten du vil ha, f.eks. 44000hz 128kbps CBR stereo.

 

Til slutt går du til: Video -> Compression -> Xvid (eller DivX) -> Configure -> Target bitrate: 600 eller bedre.

 

File -> Save as AVI :)

 

Resultatet blir PERFEKT. Du får krystallklart bilde som dekker hele skjermen og er uten hakking eller audio/video lag.

Lenke til kommentar
hei har skaffet meg den jeg og det skjedde med meg og! jeg hadde puttet i simkort og lader. skruddep å fikk det svaret. tok ut laderen og ventet litt og skrudde på igjen, tastet pin kode og så kom det. det var tilfelle med meg daa. jeg kjøpte mobile rent og uten abn og operatørlås.

 

Jeg gjorde akkurat som du beskriver.

Jeg også prøvde igjen etter jeg tok ut laderen og da funket det helt fint.

 

Takk for svar. Fytte grisen for en herlig mobil!!!!!!

Lenke til kommentar

Ja ikke sant den er herlige? Hva syns andre som har denne da? Jeg har hatt n95 før denne da. Men jeg merker stor forskjell selvom de er ganske like sånt sett. Men alt virker mye bedre på denne svarte.føler fw som er nå for 8gb versjonen er noe treg. Så jeg håper det kommer bedre fw oppdatering som kan fikse det. Treghet forbindelse med koble på nett og åpner enkelte programmer. Men ellers veldig bra.

Lenke til kommentar
Når man er koblet til et w-lan, er det ikke mulig å browse andre maskiner på nettverket ogoverføre filer osv på noen måte? Trenger man ekstra programvare? Noen med erfaringdr rundt dette.

 

UPnP tror jeg er svaret på det. Vet ikke om noen programmer på PC som støtter det dog.

 

Jeg har hatt n95 før denne da. Men jeg merker stor forskjell selvom de er ganske like sånt sett.

 

Hadde du fw v. 20 på N95-1 da? Den er IMHO blitt en 'helt ny' telefon etter denne versjonen kom.

Lenke til kommentar
Når det gjelder filmtitting på N95 8GB så er det DivX player og VirtualDub som gjelder :thumbup:

 

Hva er beste oppsettet for å få best mulig/størst mulig bruk av skjermen?

Har prøvd DivX Converter og den synes jeg ikke fungerer spesielt bra, filmene blir ikke oppskalert og bruker bare 60-70 % av filmen, mens den SpiderMan filmen som var med er veldig mye bedre, og bruker hele skjermen.

For å få best mulig resultat gjør du følgende i VirtualDub:

 

Video -> Filters -> Add -> Resise -> 320 x 240 (bicubic)

Så trykker du på Cropping i Filters vinduet og klipper bort det svarte området oppe og nede. Hvis du klipper bort veldig mye er det lurt å klippe på venste og høyre side også så personene ikke blir så lange i trynet. Ikke vær redd for å klippe bort mye i kantene av filmen. Du kommer ikke til å savne det når du ser filmen på telefonen og det ser mye bedre ut.

Trykk Play0 nederst i hovedvinduet for å sammenligne ny og gammel versjon av filmen.

 

Er du fornøyd går du videre til: Audio -> Full processing mode. Og deretter: Audio -> Compression -> MP3/Lame/tilsvarende og velger den kvaliteten du vil ha, f.eks. 44000hz 128kbps CBR stereo.

 

Til slutt går du til: Video -> Compression -> Xvid (eller DivX) -> Configure -> Target bitrate: 600 eller bedre.

 

File -> Save as AVI :)

 

Resultatet blir PERFEKT. Du får krystallklart bilde som dekker hele skjermen og er uten hakking eller audio/video lag.

 

 

Takker så mye, skal prøve å konvertere en film nå :)

 

EDIT: Jeg har ikke mulighet for å velge Lame i Audio, ikke skjønner jeg hvordan jeg skal få bruke Lame der :(

Endret av Nilz1
Lenke til kommentar

jeg sliter med betalingen på både tlf og tilbehøret... Jeg får ikke betalt. Det er ifra mobilfabrikken.no (n95 8gb) og mytrendyphone.no (krusell og crystall case) jeg skal kjøpe mobilen og utstyret i fra.

 

Jeg kommer til det stadie hvor du skal taste inn kontonr, kontrollnr og utløpsdato. Jeg får opp denne feilmeldingen;

"Sjekk vennligst om du har opplyst kortnummer og utløps måned/år korrekt."

 

 

Jeg bruker Visa Electron, og det står at dette kortet kan benyttes.

 

Er det noen som kan hjelpe meg og evt gi tips til andre betalingsmåter om jeg ikke kan bruke dette kortet.. Kan jeg f.eks bruke nettbank?

 

Takker for svar og håper på raskt svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...