Reklame Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Er ute etter nye felger til poloen min, og fikk høre at jeg måtte ha 7,5x16" med 40mm senk for at det skal se bra ut. Så hørte jeg at om jeg skulle ha noen felger som var 9x15, måtte jeg valse!?!? Hva er valsing for noe? og hvorfor må jeg gjøre det? om det er plass til 7,5x16", må det vel være plass til 9x15" også? for 9, er vel bredden på felgen, så jeg skjønner ikke at det ikke skal være plass i hjulbuen til dette.. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Når du valser varmer du opp skjermen og utvider den så den blir bredere, slik at det er plass til bredere felger. 7,5 vs 9 er som natt og dag, der 9 er klart fetest. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 9x16 er mye breiere enn 7,5x16. Og innpresset bruker å være lavere. Som regel et15. Her ser du godt forskjellen på 9x16 og 7,5x16. Og du ser også hvorfor man må valse. med 9x16 tok det borti skjermkanten. Når du valser, spenner du fast en rulle på navet som presser mot hjulbuen. Lakken blir varmet opp for at den ikke skal sprekke (men det gjør den ofte likevel), og så ruller man fram og tilbake på skjermkanten helt til den kommer så langt ut at hjulet går innforbi. Det er mer info og bilder på www.valsespesialisten.no Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Når man valser går det også ann å brette ut hjulbuekanten, da får du et par mm ekstra. Og dessuten blir det litt fet look av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå