OeO Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Får meg straks dvd brenner. Får å få plass til denne på hovedkortet må jeg flytte hardisken til den integrerte raid-kontrollern. Prøvd dette uten stort hell med tanke på at driverne ikke var installert. I manualen står det at jeg skal installere driverne under installasjonen av ny maskinvare. Problemet da blir: hvilken ny maskinvare? Hvordan kan jeg få lagt inn driverne uten å formatere hardisken. Kan jeg installere xp oppå, uten å miste det jeg allerede har, og velge raid driverne under installasjonen? takk for svar. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Kan du ikke bare installere RAID driverne før du bytter, slik at dumme XP forstår seg på disken din etter du har slått av og bytta plasser på kabler? Bare kjør en legg til ny hardware wizard, eller hvis du er heldig tar XP å finner og installerer driveren helt selv hvis du kjører winupdate. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 må installere før jeg flytter den over ja, men kan ikke bruke veiviseren for ny maskinvare uten å ha noen maskinvare. Har 3 filer på en diskett, fasttrak.cat , fasttrak.inf og fasttrak.sys I hvilke mapper skal disse legges, hva skal jeg gjøre med de? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hvis du har det hovedkortet jeg tror du har, med RAID integrert, så må du enable RAID i biosen. Når du da starter på nytt, så vil WinXP finne RAID kontrolleren, og du kan da innstallere driverene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå