kjey Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hei. Jeg har to spørsmål: 1) Når jeg skal "javadoce" et prosjekt som inneholder flere mapper, hvordan kan jeg da få med dokumentasjon til alle java-filene mine? F.eks. jeg har en mappe som heter "Prosjekt" og der ligger Main.java. Men så er det en mappe til, "Mappe" med masse java filer inni. Hvis jeg skriver i kommandovinduet "cd /Prosjekt" også skriver jeg f.eks. "javadoc -package *.java". Da lager den dokumentasjon til alle klassene som er inne i mappen prosjekt, men hva med det som er inne i "Mappe"? Finnes det en måte som får "javadoc" til å lete videre inn i undermappene? 2) Jeg har satt classpath til "/" (og i den mappen classpathen er satt, ligger mappen "Prosjekt") slik at jeg kan sortere programmet mitt i forskjellige mapper. Øverst i alle java-filene som ligger i undermappen "Mappe" skriver man da "package Prosjekt.Mappe", men når jeg skriver "package Prosjekt" i Main.java får jeg feilmelding om at den ikke finner klassen. Noen som vet hvorfor? Håper jeg greide å forulere spørsmålene riktig, så takker for alle bidrag! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Prøv å bruke Eclipse. Den ordner det meste for deg. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Fra javadoc-manual: -subpackages pkg1:pkg2:... Generates documentation from source files in the speci- fied packages and recursively in their subpackages. An alternative to supplying packagenames or sourcefile- names. Lenke til kommentar
kjey Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Takker, fikk det til. Men det ser litt dumt ut i dokumentasjonen at Main-klassen ikke har noen pakke Når jeg sier at den tilhører package coffee får jeg denne feilmeldingen når jeg kjører programmet: Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Main (wrong name: coffee/Main) at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method) at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:620) at java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:124) at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:260) at java.net.URLClassLoader.access$000(URLClassLoader.java:56) at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:195) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:188) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:306) at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:276) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:251) at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:319) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Prøvd å kjøre den med java coffe.Main ? Lenke til kommentar
kjey Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Nei, men det funket Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå