Gå til innhold

Kjøp av pc. Demo vare en bra ting? + tips til sammen setting av ordre.

Anbefalte innlegg

sitter å leter etter en pc. har vel nesten bestemt meg for å gå for barebone.

tenkte å gå for denne: Shuttle SP35P2 Pro Barebone. men så fant jeg ut at komplett hadde den til demovare: Demo vare.

Er dette den samme PC-en? har aldri kjøpt, eid eller sett på barebone før. men ser ut som det skal være den samme. Dette ser ut som et godt kjøp for min sin del. sparer jo over 1000 kr. hva synest dere, er demo vare en bra ting, eller er det bare å styre unna?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som samme det ja.

Demo vare kan egentlig være alt mulig. Det SKAL fungere som normalt, men det kan være alt fra noe lett brukt som en faktisk demo i butikken til ting som er returnert på angrerett f.eks. Slike ting skal da sjekkes for feil før det legges til salg igjen, men jeg har vel hørt mer enn èn gang at folk har motatt defekte demovarer. Selvfølgleig kan du jo fint returnere disse, men sjansen for merarbeid er vel hakket høyere når du bestiller en demovare framfor retail.

Det sagt så er det fint vært redusjonen i prisen i dette tilfellet, gitt at du ikke har hastverk eller noe sånt.

-Stigma

Lenke til kommentar
Ser ut som samme det ja.

Demo vare kan egentlig være alt mulig. Det SKAL fungere som normalt, men det kan være alt fra noe lett brukt som en faktisk demo i butikken til ting som er returnert på angrerett f.eks. Slike ting skal da sjekkes for feil før det legges til salg igjen, men jeg har vel hørt mer enn èn gang at folk har motatt defekte demovarer. Selvfølgleig kan du jo fint returnere disse, men sjansen for merarbeid er vel hakket høyere når du bestiller en demovare framfor retail.

Det sagt så er det fint vært redusjonen i prisen i dette tilfellet, gitt at du ikke har hastverk eller noe sånt.

-Stigma

Takker for svar Stigma.

Litt hastverk har jeg, siden de 4 er vel ikke der for alltid. pluss at livet uten pc er ikke alltid like grett:p

Hvordan er det hoved kortet på disse pc'ene? Jeg har alltid valgt å spytte inn et par ekstra sedler på hoved kort siden det på en måte er pc'ens hjerme.

Lenke til kommentar

kommer nokk til å gå for demo varen. siden jeg sparer såpass mye.

men no trenger jeg noen deler som passer sammen:

Cpu tenkte jeg på denne:

Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte til kr 1.395,-

Tror at det skal være et ok valg, siden både CPU og MB kjører på 1333Mhz.

Ram er jeg mer usikker på. 1333Mhz ram har jeg rett of slett ikke råd til. kosta jo over dobbelt så mye som de jeg vurderer:

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T Til kr 1.195,-

Skjermkort er jeg ikke sikker på om jeg kommer til å kjøpe no. men vist jeg skulle kommer jeg nokk til å velge en av disse:

Gainward GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 256bit til kr 2149

eller

Gainward GeForce 8600GTS 512MB GDDR3, PCI-Express, DVI/HDMI/HDCP, 675MHz til kr 1599

DvD rom har jeg fra før, og HD blir en ny WD 500 Gb HD.

Dette kommer opp i en sum på 6.540 kr. uten skjermkor og med HD.

Tror dere at disse delene vil passe bra sammen? det jeg trenger er en STABIL pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...