sureup Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Hey, Jeg går fram og tilbake på om jeg skal ha 2x8800GT i SLi eller bare 1 og når det trengs oppgradering (forhåptentligvis lenge i fremtiden) så kjøper jeg et helt nytt kort og har da spart det ekstra skjermkortet til SLi hadde kostet idag (2k). Så da lurer jeg på, hvordan vil et system med ett enkeltstående 8800GT og et system med 2x8800GT i SLi klare seg i forhold til de nye kortene som kommer rundt juletider? Jeg følger lite med på utviklingen og har ikke peiling om det kommer noe nytt stort veldig snart og lurer da på om 8800GTen vil bli helt utkonkurrert av de nye kortene? (jeg hørte noe om 8800 GTX/Ultra kort med G92 et eller annet kjernetype til rundt jul?) Hvordan blir prisene på disse nye kortene og ytelsen i forhold til 8800GT og 8800GT i SLi? Vet det er vanskelig å spå, men hva regner man med? Og 2x8800GT i SLi er bedre enn dagens 8800Ultra i spill sant? eller? så et siste spørsmål: jeg har sett på mange forskjellige tester av 8800GT SLi osv og lurer på om det virkelig er noen stor forskjell mellom SLi og ett enkeltstående? (jeg snakker om FPS i spill her, det som er viktig for meg. Er det vits å betale 2k ekstra nå eller spare de pengene og heller bruke det lenger i framtiden når kortet er _helt_ utdatert og det trenger oppgradering for de nyeste krevende spillene?) Selv så har jeg en widescreen skjerm med max oppløsning 1680x1050 bare sånn FYI. takker for all hjelp Endret 14. november 2007 av sureup Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Lurer på det samme også hvordan ytelsen blir i Crysis med 2 stk 8800GT i SLI? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Crysis med 8800GTX i 1280x1024 0aa og alt på very high i XP (DX10 tweak) gir ca 25-30 fps i snitt. Tipper 2x GT gir 45-50 i snitt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Med dagens SLI drivere så rapporteres det med en 30-40% ytelseøkning, og da skrumper forskjellen inn. Dog har SLI større potensial, da SLI drivere raskt øker i ytelse etterhvert. (normalt ligger jo effektivitetsgraden på en 75-80% bedre ytelse) Men 8800GT SLI vil nok uansett gi best ytelse ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå