MysticoN Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 hei hei. jeg har i det siste lett etter en barebone som passer meg godt. har enda ikke funne den perfekte:/ men Shuttle XPC er det nærmeste jeg kommer ser det ut som. Er dette kabinettet "låst" med AMD socket? kunne tenke meg å prøve intel denne gangen (754). jeg har ikke funnet en sikkerlig go butikk for barebones enda, komplett, netshop og multicom er de jeg har besøkt mest når det gjelder dette. komplett er tom for slikt, netshop sin side er nede (kan hende at jobben har låst av den siden). men her er kanskje mitt fremtidige kabinett: SHUTTLE XPC NForce 570MCP Sock. AM2 (SN27P2) noen spørmål må jeg få besvart før jeg går til innkjøp: 1. Mulig å få denne med Intel socket? 2. Ser at det følger med en mini psu på 400W. er ikke det utrolig lite? skal kjøpe inn nytt GPU (Gainward 6800), 2Gb ram, 2(?) Hd, DvD rom og vifter + litt pynte stæsj. 3: Noen erfaringer? fant en post ang dette kabinettet når jeg søkte, der var det kun en som kranglet med moderator of fikk posten sin stengt før ha fikk noen svar. 4: Noen som vet om noen tester til barebones? HW sine tester er litt "gammle" når det gjelder barebone. 5: Forslag til andre nettbutikker som selger SFF og/eller barebone? 6: De som har gått fra Midi Tower til SFF/Barebone. er dere fornøyd, hvordan er det med varme og plass inni den lille kuben? Håper at jeg får litt svar her. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Heihei. Kan jo forsøke å svare på spørsmålene dine så best jeg kan. 1) SN27P2 sin intel-motpart heter SD37P2 mener jeg. hovedsakelig make, men med 775 socket. Skal du ha 754 socket må du se på en av de andre shuttlemodellene, er ikke så oppdatert på intel for tiden så vet ikke hvilken. 2)Shuttles PSU'er er bunnsolide tross lav oppgitt watt-effekt. Min shuttle 400W'er driver en X2 3800+, 3x harddisker, X1900GT skjermkort, 2gig ram og diverse vifter og dilldall uten noe problem. 3)Har selv dette kabinettet, og har meget gode erfaringer med det. Stilig, lite, brukervennlig. Skal du har barebone er absolutt P2 serien til shuttle noe å se nærmere på. 4)Skrev en brukertest her i fjor når jeg kjøpte min, du kan jo se om det står noe interressant der. Ellers er det vel google, fant mange tester der når når jeg drev å undersøkte før jeg kjøpte min. 5)Har kjøpt begge mine shuttle-maskiner hos netshop, gode erfaringer derfra. 6)Hadde ingen problemer med å gå fra miditower til shuttle. Eneste negativer for min del er at det er "bare" plass til 3 disker, men for meg som har egen filserver går det helt fint. Har uansett nesten 1TB plass på selve shuttlen, så jeg klarer meg. Ellers er det flere fordeler i mine øyne, tar liten plass, så den ser ikke malplassert ut oppå skrivepulten, og kan fraktes som håndbagasje ombord fly, kjekt når jeg vil ha med meg maskinen hjem i ferier o.l. Ellers har jeg ingen problemer med varme, har undervoltet cpu'en ganske heftig, så temperaturer på cpu idle/load er henholdsvis ~35/~48 grader, aldri over 50 på load. Med smartfan på er den også stille, til tross 8 vifter av varierende størrelse står min maskin på 24 timer i døgner hele uken, og jeg sover halvannen meter fra den. Nå er jeg kanskje litt subjektiv siden jeg har en selv, men håper du fikk svar på noe av det du lurte på. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 takker for svar.. gikk selv for intel sin verson. var så heldig å finne denne: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342917 til en fin fin pris. håper bare at den er som "ny" dvs at den er sikkerlig testet og faktisk virker:D Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Bra valg. Tror du vil bli fornøyd, har kjøpt demovarer hos komplett før, aldri vært noe problem. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Bra valg. Tror du vil bli fornøyd, har kjøpt demovarer hos komplett før, aldri vært noe problem. godt å høre.. ringe komplett for å høre hvorfor det var demo vare, om det var skader, returnert, utstillings produkt eller mangler embalasje eller noe annet. men det kunne de ikke svare på. gikk for dette skjermkortet siden jeg egentlig ikke hadde råd til å kjøpe pc i første omgang: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33510...p;view=detailed ser at en klager på at kortet blir varmt, det kan vel by på litt problemer i en barebone? :/ Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) 8600-serien er vel ikke den kraftigste på markedet akkurat, så tviler sterkt på at det blir noe varmeproblem. Så akkurat på den userreviewen på konplett, og hvis det er den du sikter til når du sier at du så en klaget på varmeproblem så har du hvertfall ingenting å bekymre deg om. 50 grader er ingenting for et skjermkort, de klarer mye høyere temperaturer enn cpu, så opp mot 80 grader burde ikke være noe problem. Men så varmt blir det jo selvfølgelig ikke i vanlig bruk i et normalt ventilert kabinett. Endret 15. november 2007 av Wazu Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 8600-serien er vel ikke den kraftigste på markedet akkurat, så tviler sterkt på at det blir noe varmeproblem. Så akkurat på den userreviewen på konplett, og hvis det er den du sikter til når du sier at du så en klaget på varmeproblem så har du hvertfall ingenting å bekymre deg om. 50 grader er ingenting for et skjermkort, de klarer mye høyere temperaturer enn cpu, så opp mot 80 grader burde ikke være noe problem. Men så varmt blir det jo selvfølgelig ikke i vanlig bruk i et normalt ventilert kabinett. tenkte på det skjermkortet jeg linka. ikke cpu. men ja, jeg vet at 8600 ikke er det beste:/ men hadde ikke råa til noe mer. kommer til å slite denne mnd allerede siden jeg kjøpte meg pc:/ men kan hende at jeg benytter meg med angre retten. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 neida, bra valg av skjermkort sånn sett, er jo relativt lett å oppgradere ved en senere anledning. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 neida, bra valg av skjermkort sånn sett, er jo relativt lett å oppgradere ved en senere anledning. fant dette kortet no: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343127 er ikke på lager da men, hvorfor er det så "billig" er GTS mye bedre enn GT eller? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Oi, så nå at det første kortet du linket til er et 8600 kort, ikke et 8800 kort. da er det gainward kortet sinnsykt overpriset i forhold til ytelsen. skal du bruke ca 1500 kroner ville jeg nok MYE heller valgt det siste kortet du linket til da det er mye bedre. Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Du får 2 XPC shuttle i det samme kabinettet til Intel 775. SD39P2 og SP35P2. P2 er hvilket type kabinett det er. P2 har plass til skjermkort som tar to plasser. SP35P2 er den nyeste av de og dermed noe dyrere. Jeg har nettopp kjøpt meg SD39P2 og har alt det jeg trenger. ++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå