Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert vista 64 bit

Anbefalte innlegg

når jeg skal installere vista 64 bit går installasjonen som det skal, men når den starter på nytt etter installasjonen kommer det blåskjerm. det går fint an å legge inn 32 bit, men er ikke det jeg vil ha... har prøvd utallie ganger, men samme feilen dukker opp hver eneste gang.

Dette er oppsettet jeg har

Asus M2M32-SLI Premium Vista Edition

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

XFX GF 8800 ULTRA XT 768MB DDR3

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition

Noen som kan hjelpe meg før jeg blir gal :dribble:

Endret av Gullungen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv å installer med bare 2 gig ram i maskinen. Når det er installert og klart så er det antakeligvis en patch du må installere før du kan sette inn de 2 siste rambrikkene igjen.

(husker ikke link, men prøv google eller søk i forumet)

Hva skal jeg søke på?

Lenke til kommentar
Du burde vite også om CPUen din støttar 64 bits, for ellers så trur eg ikkje det skal fungere sikkerlig.

Med en 32bit cpu hadde man ikke kunnet begynne installasjonen engang. Prøv som sagt tidligere i tråden bare 2gb ram. Det er ett kjent problem og kan være årsaken.

Endret av Danbannan
Lenke til kommentar

Med en 32bit cpu hadde man ikke kunnet begynne installasjonen engang. Prøv som sagt tidligere i tråden bare 2gb ram. Det er ett kjent problem og kan være årsaken.

Hvet du hva patchen heter? eller om du kan hjelpe meg å finne den

Endret av Gullungen
Lenke til kommentar

Det er 4GB greiene som er årsaken til 64bit ikke installeres. At 32bit fungerer, er vel stortsett fordi den ignorere all ram over 3gigabyte, og legger vel ikke merke til at du faktisk har 4gb.

Patchen må du laste ned fra Microsoft.com

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Mener det var den fixen som var for 4gig ram, selv om det faktisk ikke står spesifikt i description.

Lenke til kommentar
Det er 4GB greiene som er årsaken til 64bit ikke installeres. At 32bit fungerer, er vel stortsett fordi den ignorere all ram over 3gigabyte, og legger vel ikke merke til at du faktisk har 4gb.

Patchen må du laste ned fra Microsoft.com

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Mener det var den fixen som var for 4gig ram, selv om det faktisk ikke står spesifikt i description.

Fikk det til:) takk så mye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...