DaJev Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) jeg driver et nettsted, hovedsaklig et forum. Der jeg noen andre legger ut rapidshare/megaupload lenker til kopibeskyttet materiale, altså warez. Rapidshare.com/megaupload.com er verdenskjente filhostere. Hvem som helst kan uploade fil der. Det er heller ikke vi som uploader filene. Så kan jeg få straff for dette? Jeg gjør jo ikke noe annet enn det google gjør, nemlig indexing. Endret 14. november 2007 av DaJev Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Napster.no dommen slår vel ganske fast at slik lenking kan medføre medvirkeransvar, slik at du muligens kan bli tatt for medvirkning. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det du må gjøre, er vel å rett og slett å fjerne alle bilder som legges ut ulovlig vil jeg tro Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Kan du ikke kjøre en policy som alle som registrerer seg på forumet må gå med på, der du sier noe slikt som at hver enkelt bruker selv er ansvarlig for innholdet i filer og lenker som de distribuerer på forumet, og at forumhoster ikke påtar seg noe ansvar for andre brukeres eventuelle misbruk. Du må vel også nevne at spredning av kopibeskyttet materiale via forumet ikke skal være lov. Så det hele blir jo en skitten løgn, men det er mange forum, dc-hubber, og lignende som opererer med det der som bakgrunn. Om det er juridisk holdbart da, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Snille-Norge lar meg sikkert gå Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Vedkommende som drev en DC-hub i Stavanger delte strengt tatt ikke noe. Men ga andre personer muligheten til å enkelt få tak i piratmateriale ved å drive hubben. Driver du et nettsted fullt av linker til piratmateriale kan det sidestilles. http://www.dagbladet.no/kultur/2007/01/04/487780.html Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 ser at snille-norge ga en bot på 4000 kr. hmm.. tror nok reklameinntektene fra siden min skal kunne dekke det Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Men han som drev DC-hubben tjente ikke noe vel? Dersom du blir tatt for medvirkning og har tjent på det stiller du vel også annerledes. Dessuten havner vel også saken på rullebladet ditt og ryktet ditt. Skal ikke se bort fra at du stenger ganske mange dører i livet ditt dersom du blir tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå