Gå til innhold

Ikke mulig å ha to skjermkort samtidig? Eller er kortet bare utrolig tregt?

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Hadde bruk for en 3. skjerm, og kjøpte derfor et PCI-skjermkort. Siden jeg allerede har et ATI AGP-skjermkort (X1950), tenkte jeg det var best å kjøpe et nytt ATI-skjermkort, slik at jeg ikke endte opp med både nvidia og ati kontrollpanel og rot på PC-en.

Radeon 7000 64MB er tydeligvis det eneste PCI-baserte ATI-kortet til under 500kr det er mulig å få, så jeg kjøpte dette.

Men når jeg startet PC-en ble ikke kortet installert automatisk, den måtte tydeligvis ha egne drivere. Så jeg installerete Radeon 7000 drivere, og etter restart var ALLE skjermene "fucked". Da hadde tydeligvis de nye driverne erstattet driverne til det andre skjermkortet(!!?). Så jeg installerte X1950 driverne på nytt.

Alt ser tilsynelatende OK ut nå, jeg har fått bilde på alle 3 skjermer, i riktig oppløsning etc. Problemet er bare at den nye skjermen (1680x1050) er utrolig treg. Scrolling på nettsider hakker, video bruker 100% cpu og er håpløst treg osv... I kontrollpanelet ser det tilsynelatende ut til at drivere 

r installert og slikt, men hakking av denne typen tilsier jo at driverene IKKE er installe

t.

Noen som har peiling?

Er bare skjermkortet så elendig tregt?

Eller er ikke driverne installert? I så fall hvordan kan jeg få installert de når det bare medfører at det andre kortet får nye drivere også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...