Gå til innhold

Drop-down meny med bilder?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde tenkt å lage menyen som bilder, altså, at teksten og bakgrunnen er bare et bilde. Men jeg kan til nøds gjøre det slik at bakgrunnen er oransj også kommer hvit tekst oppå. Men jeg vil ha den samme kvaliteten på teksta. I photoshop så blir ikke teksten så kornete.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg hadde tenkt å lage menyen som bilder, altså, at teksten og bakgrunnen er bare et bilde. Men jeg kan til nøds gjøre det slik at bakgrunnen er oransj også kommer hvit tekst oppå. Men jeg vil ha den samme kvaliteten på teksta. I photoshop så blir ikke teksten så kornete.

Det kommer helt ann på maskinen til brukeren. OS X og Safari for Windows har veldig god anti aliasing, mens Vista og Windows maskiner innstillt til å bruke ClearType har litt dårligere (Tror kanskje IE7 også er satt opp til å bruke dette som standard). Hos de andre vil skriften bli dårlig. Uansett vil den bli en del dårligere enn i Photoshop.

Men jeg ville anbefale deg å bruke skrift uansett. Det er såpass mye mer brukervennlig at det er tekst og ikke et bilde at når det ikke er snakk om en spesielt typeface du må bruke ville jeg valgt tekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...