Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan teste om jeg kan bli gravid?

Anbefalte innlegg

Først må jeg bare si at det ikke er jeg som lurer på om jeg kan bli gravid.. Har en følese at det kan bli litt trangt i snabelen, men spør på vegne av ei veninne som bekymrer seg for at hun ikke kan bli det.

Hvordan er det mulig å teste om hun kan bli gravid uten å måtte bli det? Vil det være mulig å gå til en lege elns?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du virkelig sett på linken og klart å unngå å finne prisene?

Beklager men du trenger nye briller. Nei det er ikke dyrt.

hehe.. du klarte å poste før meg =P men saken er vell alt hun lurer ikke på om hun er gravid, men om hun kan bli gravid =) men eggløsningstesteren var den jeg siktet til =)

Lenke til kommentar

om man kan bli gravid er vel ikke noe de fleste har behov for å teste før de er i det stadiet i livet hvor de går inn for å bli det. Hvis hun er veldig tynn så kan det være tilfelle at hun kan bli gravid, men kroppen har ikke mulighet til å bære fosteret fram til termin. Men da er det gjerne snakk om veldig tynn. Da har man gjerne uregelmessig mensturasjon og bør gå til legen for å få hjelp til å gjøre noe for å forbedre helsen. Om man prøver å bli gravid uten å lykkes en lang stund så bør man gå til legen for å finne ut hva som er problemet og om det kan gjøres noe med det.

Om hun ikke prøver å bli gravid og hun ikke er helseskadelig tynn tror jeg dette er noe hun ikke behøver å bekymre seg for enda. Det finnes også andre årsaker til at man ikke kan bli gravid og mange av det er det lite man kan gjøre noe med. Om hun er ung og ikke tenker på å stifte familie med det første er det unødig å gå i mange år å bekymre seg over dette. Kroppen forandrer seg og om 5-10 år er det ikke sikkert hun har de samme helsemessige problemene.

Lenke til kommentar
Mm.. det kan jo gå ann =) er det dyrt eller?

Grunnen til at hun er beskymret er at hun selv mener hun er for tynn til å kunne bli gravid. tror det er noe veninnene hennes har sakt elns.. men hun har jo ikke anoreksia elns, ikke hva jeg kaller alt for tynn heller.

Det vet jeg ikke. Men det koster sikkert noa ala graviditetstestene. Søk på nettet :)

Er hun så tynn at hun har mistet mensen da eller?

Lenke til kommentar
Mm.. det kan jo gå ann =) er det dyrt eller?

Grunnen til at hun er beskymret er at hun selv mener hun er for tynn til å kunne bli gravid. tror det er noe veninnene hennes har sakt elns.. men hun har jo ikke anoreksia elns, ikke hva jeg kaller alt for tynn heller.

Det vet jeg ikke. Men det koster sikkert noa ala graviditetstestene. Søk på nettet :)

Er hun så tynn at hun har mistet mensen da eller?

Det tviler jeg meget sterkt på.. ikke er hun VELDIG mye tynnere enn andre heller.. Så da er det vell lite å beskymre seg for =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...