Gå til innhold

NFS ProStreet: 360 / PS3 comparison

BlastyTrasty

Anbefalte innlegg

Til dere som har Ps3, som mange før meg har sagt, dette er 110,5% EA sin feil. Bare se på Cod 4 og Assassin's Creed, begge er multiplatform og de kan ikke skilles fra hvilken konsoll du spiller på. Så med engang utviklere ser at de faktisk kan tjene på alle de som har Ps3 vil vi nok se mange multiplatform spill som bare kan skilles ved navnet på esken.

Både COD4 og særlig AC er bedre på 360 enn PS3. Dog ikke i samme grad som de fleste EA spillene. COD4 har litt skarpere teksturer på 360 og mindre framedrops, AC har generelt høyere framerate og mindre frame tearing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere som har Ps3, som mange før meg har sagt, dette er 110,5% EA sin feil. Bare se på Cod 4 og Assassin's Creed, begge er multiplatform og de kan ikke skilles fra hvilken konsoll du spiller på. Så med engang utviklere ser at de faktisk kan tjene på alle de som har Ps3 vil vi nok se mange multiplatform spill som bare kan skilles ved navnet på esken.

Både COD4 og særlig AC er bedre på 360 enn PS3. Dog ikke i samme grad som de fleste EA spillene. COD4 har litt skarpere teksturer på 360 og mindre framedrops, AC har generelt høyere framerate og mindre frame tearing.

Hvorfor fikk COD4 til ps3 bedre rating enn 360 da?

http://digg.com/playstation_3/CoD4_on_the_...0_or_PC_version

Fordi de som har anmeldt PS3 versjonen anmeldte ikke nødvendigvis 360 versjonen også selvsagt. Pluss at PS3 har ikke akkurat hatt mange bra spill i det siste så når det endelig kommer et så er det nok lett for PS3 anmeldere å være ekstra gavmilde. 360 derimot har jo rent over av gode FPS den siste tiden.

Forskjellen er ikke stor mellom dem, men folk som har spilt begge og som er opptatt av tekniske ting sier at 360 versjonen er hakket bedre. Men det spiller liten rolle med dette spillet, COD4 er vel omtrent det spillet hittil som likest på begge plattformer.

Endret av Koscheck
Lenke til kommentar

Koscheck: Hvor ønsker du å komme med de utsagnene dine egentlig? Anmeldere er normalt ikke "hey, første type X spill på lenge, la oss gi det bedre karakter", hvor i alle dager har du det fra? Eneste tilfelle jeg kan _tenke_ meg at det skal skje i, er i det noen finner på ene helt ny type sjanger, og ikke en sjanger alle PC og konsollgamere kan inn og ut.

Forskjellen i karakter du ser på gamerankings burde du ha gått nærmere inn på. Da ville du sett at dette definitivt ikke er tilfellet. Du vil se at det som drar 360 versjonens karakter opp, er at flere 360-magasin gir den høy karakter. De som har reviewet begge utgaver har gitt lik karakter til begge. Videre så blir de offisielle 360-magasinene som gir 100% talt med på 360-versjonen, mens de offisielle PlayStation-magasinene ikke blir det. Men det er en diskusjon for en helt annen tråd, og egentlig ikke særlig vesentlig eller fruktbar.

Så min konklusjon: enten kryper du tilbake til trollhulen din, eller så setter du deg litt bedre inn i kildene dine. Uansett så blir dette feil tråd.

Lenke til kommentar

Kan gå med på at AC ser litt bedre ut på Xbox 360 enn på Ps3, men å si at Cod 4 ser bedre ut da tror jeg det er noen som burde ta av seg de brillene M$ deler ut for tiden.

Artig at det nevnes at AC har bedre framerate på xbox 360:

There are few differences between the Xbox 360 and PlayStation 3 versions. PS3 owners are blessed with a slightly more solid frame rate, although the 360 version features a little more contrast in the lighting, so it's pretty much a wash
Lenke til kommentar
Er nok samme oppløsningen eller bedre på ps3 versjonen, mens at xbox 360 versjonen kanskje har mer AA, slik det er på mange multiplattform spill. Og som vi har sett x-antall ganger så gir HDMI litt mer washed out eller realistiske farger enn component gjør. Det kan man uansett kompensere for på tv innstillingene.

Washed out og realistisk. Det rimer ikke helt i mine ører UrgeLol. Det låter heller litt selvmotsigende. Og det er heller ikke min gjengse oppfatning av de to overføringsmetodene at HDMI er washed out. Snarere tvert imot - hvis det er noe særlig forskjell i hele tatt.

Og står det noe sted at komponent er brukt på 360'n i den videoen? Jeg så det ikke, men det står vel der siden du sier det. Men det er 360 versjonen som er skarpere i de videoene.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en XBox360 før, og fargegjengivelsen over komponent og VGA var som natt og dag. Komponent hadde veldig sterkt fargestikk over hele linjen, mens VGA oppfattes som blass.

Hvis dette er tilfellet med XBox360 for komponent/VGA, hvorfor skulle ikke det være mulig at den samme forskjellen eksisterer på HDMI? Min oppfatning av temaet er helt i tråd med det UrgeLoL påpeker, og det er med erfaring fra både XBox360 og PS3.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt komponent, vga og hdmi på min xbox 360. Komponent og hdmi er er så og si likt (bildet er litt roligere med hdmi, men det kan skyldes skaleringen i forsterkeren min), men vga var litt blassere. Noen sier at fargene er "riktigere" med vga (at de er for sterke og utprega med komponent og hdmi), men det er vel litt smak og behag.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en XBox360 før, og fargegjengivelsen over komponent og VGA var som natt og dag. Komponent hadde veldig sterkt fargestikk over hele linjen, mens VGA oppfattes som blass.

Hvis dette er tilfellet med XBox360 for komponent/VGA, hvorfor skulle ikke det være mulig at den samme forskjellen eksisterer på HDMI? Min oppfatning av temaet er helt i tråd med det UrgeLoL påpeker, og det er med erfaring fra både XBox360 og PS3.

Fordi det er feil. HDMI gir ikke blasse farger. HDMI ut fra 360 kjører samme fargespekter som komponet. VGA og forskjellene mot komponent derimot - se under:

Forskjellene på VGA og kompoenet ut på 360 er/var velkjent. Det hadde vel noe med at VGA ut brukte RGB PC fargespekteret 0 - 255 mens komponent er YPbPr 16-235 fargepsekteret. Hvis TV'n i andre enden forventet seg motsatt av det som kom ut fra 360'n så ville man oppleve dette med utvasket sortnivå og feil fargenivå. De med PS3 kan jo sjekke dette i setup menyen sin og synes det opplever dypere sortnivå med den ene innstillingen for HDMI enn den andre (men i tilkegg kanskje oppleve manglende detaljer i mørke områder fordi de "kuttes").

Jeg veit ikke om du hang med lenge nok med 360 til å oppleve at det kom en oppdatering til 360'n som justerte inn for noen av disse forskjellene i fargespekteret slik at VGA ut fra 360 ble mindre blass.

Ga/gir komponent ut sterkt fargestikk så er det en kalibreringssak rett og slett, TV'ene skal håndtere dette fargespekteret. Men problemet med VGA ut fra 360'n til TV var det vanskelig i kaliberere seg ut av derimot.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Dr. Peedee: realistiske farger var kanskje en overdrivelse men va er din erfaring her? Jeg har sett mange av disse comparison videoene og resultatet er som regel at multiplattformspill harkraftigere farger på xbox 360 videoene. Men når jeg spiller spillene så får jeg absolutt ikke det inntrykket. Kan det være noe med capture metoden?

Lenke til kommentar
Dr. Peedee: realistiske farger var kanskje en overdrivelse men va er din erfaring her? Jeg har sett mange av disse comparison videoene og resultatet er som regel at multiplattformspill harkraftigere farger på xbox 360 videoene. Men når jeg spiller spillene så får jeg absolutt ikke det inntrykket. Kan det være noe med capture metoden?

Ha'kke peiling egentlig. Veit ikke hvordan de har tatt opp vidoene. Men når alt ser så blasst ut på den ene plattformen så fatter jeg ikke at de prøver å justere TV'n de spiller på. Det burde hjulpet en del på inntrykket.

Eller så ønsker de å vise hvordan det ser ut "out of the box" hvis man kobler opp begge konsollene uten å justere noe på TV'n - hvilket sikkert en god del av de som spiller gjør uten å tenke noe mere over det. Problemet med det er at de som gidder å titte på slike vidoerer er gjerne de som gidder å stille på TV'n sin også så jeg er ikke helt sikker på hvilken nytte de videoene har egentlig - i hvert fall ikke de hvor forskjellene på contrast og brightness verdier er det som synes å være gjeldende.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Kan gå med på at AC ser litt bedre ut på Xbox 360 enn på Ps3, men å si at Cod 4 ser bedre ut da tror jeg det er noen som burde ta av seg de brillene M$ deler ut for tiden.

There are few differences between the Xbox 360 and PlayStation 3 versions. PS3 owners are blessed with a slightly more solid frame rate, although the 360 version features a little more contrast in the lighting, so it's pretty much a wash

Gamespot tar feil i hva de sier der. Haugevis av andre siter og gamere som har spilt begge sier at frameraten er ganske mye bedre på 360 faktisk.

Koscheck: Hvor ønsker du å komme med de utsagnene dine egentlig? Anmeldere er normalt ikke "hey, første type X spill på lenge, la oss gi det bedre karakter", hvor i alle dager har du det fra? Eneste tilfelle jeg kan _tenke_ meg at det skal skje i, er i det noen finner på ene helt ny type sjanger, og ikke en sjanger alle PC og konsollgamere kan inn og ut.

Forskjellen i karakter du ser på gamerankings burde du ha gått nærmere inn på. Da ville du sett at dette definitivt ikke er tilfellet. Du vil se at det som drar 360 versjonens karakter opp, er at flere 360-magasin gir den høy karakter. De som har reviewet begge utgaver har gitt lik karakter til begge. Videre så blir de offisielle 360-magasinene som gir 100% talt med på 360-versjonen, mens de offisielle PlayStation-magasinene ikke blir det. Men det er en diskusjon for en helt annen tråd, og egentlig ikke særlig vesentlig eller fruktbar.

Så min konklusjon: enten kryper du tilbake til trollhulen din, eller så setter du deg litt bedre inn i kildene dine. Uansett så blir dette feil tråd.

Jeg vil ingenting. Var ikke jeg som dro frem metacritic/gamerankings scores. Jeg bare svarte på det han sa om at PS3 hadde fått bedre reviews, noe som da viste seg å ikke stemme. Men det er jo rimelig opplagt at du er fanboy så jeg gidder ikke diskutere med deg.

Lenke til kommentar

Gamespot tar feil i hva de sier der. Haugevis av andre siter og gamere som har spilt begge sier at frameraten er ganske mye bedre på 360 faktisk.

Javel?

Håper for din skyld at du kan bevise dette eller evt. har noen gode kilder. Gamespot er respekterte folk innen for spill industrien og å komme med "en haug av andre sider og gamere" hjelper veldig lite.

Lenke til kommentar

Jeg merket faktisk idag når jeg spilte ac på en kompis sin ps3 at det hakket der av og til, og det har jeg aldri lagt merke til når jeg spiller det på xbox. Det virker som om det skjer veldig ofte når en klatrer opp på tak og ps3en må loade all grafikken som kommer fram.... Vet ikke om det er sånn men det er ihvertfall min teori... Nå skal det nevnes at kompisen min kjører 1080p og at jeg ikke kjører det på xboxen min siden jeg fremdeles venter på tven min som skal komme på torsdag-fredag... Vet ikke om det har noe å si jeg men jeg vet jo at oppløsning utgjør stor forskjell på PC-en

Lenke til kommentar

Jeg merket faktisk idag når jeg spilte ac på en kompis sin ps3 at det hakket der av og til, og det har jeg aldri lagt merke til når jeg spiller det på xbox. Det virker som om det skjer veldig ofte når en klatrer opp på tak og ps3en må loade all grafikken som kommer fram.... Vet ikke om det er sånn men det er ihvertfall min teori... Nå skal det nevnes at kompisen min kjører 1080p og at jeg ikke kjører det på xboxen min siden jeg fremdeles venter på tven min som skal komme på torsdag-fredag... Vet ikke om det har noe å si jeg men jeg vet jo at oppløsning utgjør stor forskjell på PC-en

Har ingenting å si, spillet er native 720p uansett så spillet blir isåfall bare oppskalert både på 360 eller PS3 til høyere oppløsninger. Fakta er at 360 versjonen har ganske merkbart bedre framerate uansett og Gamespot har bomma ordentlig (eller kanskje blitt betalt under bordet) for den kommentaren deres.

Lenke til kommentar

Det er vel bare å innse at PS3 egentlig er PS2 og en halv og ikke lever opp til Xbox 360. Videoen i denne topicen er vel bevis nok, i sammen med en haug av disse sammenligningene. På det beste klarer vel PS3 å levere akkurat samme grafikk som xbox 360, men det er bare hvis utviklerene spiste komle til middag mens de programerte spillet.

Xbox 360 er overlegen PS3 i og med at den er et år eldre men klarer fortsatt samme eller bedre grafikk i absolutt alle spill utenom Oblivion. :tease:

Men blu-ray er jo veldig kjekt da. :thumbup:

Men uansett så er jo Need for speed for barn og andre uten egne meninger om hvordan bilspill bør være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...