NightWolfie Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har en D-Link DIR-655 N router og har DWA-140 usb adapter på begge maskinene. Alt fungerer strålende og får ca 270mbi/s når jeg titter på dekningen. Problemet kommer til når jeg skal overføre filer. Det går jo så innmari treigt! Jeg trykker Ctrl-Alt-Del og ser hvor mye jeg bruker av kapasiteten til det trådløse adapteret. Der står det at den bruker ca 0.5-1% av kapasiteten! Når jeg streamer filmer så bruker den ca 20%. Jeg snakker om å overføre en fil på snaue 6GB. Hvorfor får jeg ikke utnyttet kraften skikkelig og hvordan kan jeg evt. fikse det? Mvh, Nightwolfie Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg trykker Ctrl-Alt-Del og ser hvor mye jeg bruker av kapasiteten til det trådløse adapteret. Der står det at den bruker ca 0.5-1% av kapasiteten! Jepp. Kapasiteten til prosessoren, ikke kapasiteten til nettverkskortet. Alt normalt Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Jeg kan se forskjellen på cpu-bruk og nettverksbruk.. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Bumpidump... Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Du har vel ikke puttet nettverkskortet i en USB-1 Inngang vel? Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Du har vel ikke puttet nettverkskortet i en USB-1 Inngang vel? Hvordan sjekker jeg det? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Se i manualen til hovedkortet, eller søk på google etter navnet på hovedkortet etter specs. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Edit; Bah tenkte ikke helt gjennom dette. Har du en gamel PC er det en mulighet for at du har USB 1.1-porter. Disse støtter bare opptil (teoretisk) 12 Mbit/s. Det er ganske lenge siden USB 2.0 kom. Du har det ikke på hovedmaskinen din (den i sig), men kanskje på den andre. Endret 19. november 2007 av Darth Kjell Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Sjekk også hva 0,5-1% er av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå