Jokiz Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hjelp! Jeg skal kjøpe ny stasjoner PC som skal brukes til Gaming og film redigering. Jeg vil at den skal kunne spille de nyeste spillene som Crysis helt perfekt, med full resolution og den skal også kunne kjøre tunge programmer uten mye klikking og venting. Pris: Kan gå opp til 15-20.000. (Hvis det i det hele tatt finnes en slik PC til ca denne prisen.) Alle jeg har spurt før har sagt akkurat det samme: Bygg selv. Vel, jeg kan ikke en døyt om å bygge PC selv så det nærmeste jeg vil komme er å velge deler selv på Komplett.no Jeg vil at den skal holde en stund, slik at spill/programmer i nærmeste framtid ikke skulle være et stort problem. (men man aldri kan vite ) Takk! Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Ingen problem å finne en pc til den prisen Trenger du ny skjerm forresten? Mus, tastatur osv....full pakke, alt nytt? Du sparer noen kroner på å kjøpe deler, men hvis du ikke har noen til å hjelpe deg (eller om du vil prøve deg selv?) så er "Konfigurer selv"-løsningen på bl.a Komplett et bra sted. Og hvis du nå spør om det er vanskelig å sette sammen deler selv, så er vel svaret "tja...det kan være vrient". Men ikke verre enn at du får det til med litt tålmodighet, og med god hjelp her inne når du er kommet i gang. Da er det bare å knipse noen bilder av de delene du lurer på, slenge de inn her, og spør "hvor skal disse??" Også lærer du jo en del mens du holder på, og det kan jo være kjekt til evt neste gang du skal handle. Også er det det med garantien da; hvis du "konfigurerer selv" så setter Komplett sammen pakken og du har garanti på hele maskinen hos de. Ellers er det garanti på hver enkelt del som gjelder. Så hvis finner på noe sprell under installasjonen og noe går "i lufta" så må du kjøpe nytt. Bare for å sjekke hvordan du tenker deg dette her, så kommer nok hjelpen om litt Endret 14. november 2007 av cheeba Lenke til kommentar
Jokiz Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Vel, jeg må nok tenke litt på det med å bygge selv... Har skjerm,mus,høytalere,tastatur osv allerede så jeg skal kun ha selve PC-en Uannsett, hvis jeg skulle ha brukt "Konfigurer Selv" hvilke deler burde jeg velge? Eller hvis det finnes et sted jeg bare kan få kjøpt PC-en så er jo det også greit Vet ærlig talt ikke så mye om innholdet i en PC..Hvilke skjermkort som er bra osv..Jeg vil bare kunne spille spill og redigere film Kom med forslag! Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hvis du konfigurerer selv så er det enkelte deler som er vriene å "bli kvitt" fra de oppsettene, som f.eks mus og tastatur. Men på noen alternativer går det an. Vi får se Har du bra skjerm forresten? Du bør ha en 20-22" med høy oppløsning hvis du skal få glede av et så dyrt oppsett. Men du vil klare å komme langt under 20.000 selv med en meget god skjerm. Fordelen med å bare kjøpe de delene du trenger og sette sammen selv er at du sparer deg for alt det andre som er obligatorisk selv i slike konfigurer-selv-pakker. Også tar de jo sikkert litt for å sette den sammen, selv om det er inkl i den prisen du får opp når du mikser med deler. Konfigureringen gir mange valgmuligheter, så bare ta deg tid etter hvert som forslagene ramler inn. Kan gjerne kjøpe en "ferdig" pc, men du får bedre maskinvare hvis vi trikser og mikser litt Lenke til kommentar
Vikingpus Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hei du. Når det gjelder å bygge pc, så må jo en gang være den første. Men kan jo være lurt å ha en medhjelper som kan bygge. Du får en så mye mer deilig følelse når du bygger maskinen selv, pluss at det er penger å spare. Komplett sin konfigurerings greie er litt dum som cheenba sier, er ikke alt som man kan bli kvitt i den lista. For noe av de tingene er totalt unødvendig. En annen ting når det gjelder Crysis, INGEN maskin omtrent per i dag klarer å kjøre dette smertefritt med all eye-candy på. Til og med jeg ble overrasket når min rigg som kostet 35000, som har Intel Quad Extreme Edition, Raptor disk og 8800 GTX kort ikke klarte det. Jeg får max 30 fps hvis jeg slår på alt unntatt antialising. Det menneskelige øyet klarer riktignok ikke å se mer enn 30 fps, men de fleste foretrekker fps over 50-60 i spill. Det er da man kan kalle at ett spill flyter perfekt. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Ok, bare for å komme i gang så kan en Konfigurer-selv-pakke bli slik som under her. Har tatt utgangspunkt i denne Komplett Gamer i60 Xtreme til kr 22 995,-. Etter litt triks og miks er prisen nå nede på kr 14 272,- (uten skjerm) Du kan også velge Vista Home Premium (i stedet for Ultimate), da er prisen nede på 13 556,-. Hvis du ikke er opptatt av pynt og extras fra Windows Update så er ikke Ultimate nødvendig, etter min mening. Du har akkurat samme grunnpakken i Premium, og taper ikke noenting på verken ytelse eller grafikk. Her er de obligatoriske delene som følger med (noe har jeg fjernet, men dette går ikke an å fjerne): Miljøgebyr 50.00 pr stk kommer i tillegg. Strømkabel PC m/jord 2m Nero 7 OEM 1i Programvare OEM CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD Norman IC,1 år lisens, Virus Control Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske USB2 multikortleser 3.5" sort, Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE Qpad Glidz - Teflonskates for mus. MS COA Label Windows MS Win Vista Ultimate Norsk MS MANUALS Win Vista Ultimate MS ROYALTY Vista Ultimate Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Og selve PC`n: Kabinett kr 549,- Strømforsyning kr 1 298,- Hovedkort kr 1 745,- Prosessor kr 2 050,- Skjermkort kr 4 679,- Minne kr 995,- (gjerne 2 av disse, dvs totalt 4GB RAM, men du må bestille den ene separat, fikk ikke lagt den til i pakken pga standardoppsettet) Harddisk kr 795,- Kabinettet som var satt opp kostet kr 2 995,- og jeg kan ikke skjønne at du bør eller må ha det. Det jeg har valgt har jeg selv og det er stort, kjølig og lydløst. Holder lenge vil jeg tro. Skjermkortet er kanskje litt drøyt i pris og du kan godt velge et som er litt billigere. Men dette er ferdig overklokket fra produsent og et meget kraftig kort! Dumt at det ikke er mulighet for 8800GT (XXX) i dette oppsettet. Da kunne du kjøpt 2 av de i SLI f.eks. Til nesten samme pris som det ene kortet jeg har velgt ut her. M.a.o 2 GT for prisen av 1 GTX. Det er ulempen med slike konfigureringer - man blir litt låst. Det finnes flere konfigureringer og Gamer PC`er på Komplett, men her har du et utgangspunkt iallfall. Som Vikingus også sier så sparer du penger på å kjøpe deler selv. Tenk deg bare selve pc-delene jeg har valgt ut her, de koster totalt kr 12 111,- (uten OS da). Du kan få et meget godt skjermkort (8800 GT XXX) til ca 2200-2500, og i tillegg søke etter de billigste alternativene på de delene jeg har valgt. Hvis du går ut ifra totalsummen på denne pakken jeg har laget (14 272,-) så vil jeg tro du kan spare deg ca 3-5000,- på å søke etter de billigste maskinvarene, og KUN kjøpe de uten alt dette andre som følger med her. Eller bomma jeg grovt der? Edit: 35000,- Vikingus?! Det får`n si Endret 14. november 2007 av cheeba Lenke til kommentar
Vikingpus Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hehe, jepp. Det er vilt, men hadde råd på den tiden så. Kjøpte liksom det "beste" av det beste. Du kan se specs i profilen. Og den kjøpte jeg i starten av mars. Og husk at bare å ha navnet Extreme Edition koster flesk. Men tilbake til tema, kabinett til 3000 er overhodet ikke nødvendig. Et stort, tøft og kjølig ett er tingen og det koster ikke stort mer enn 1000-2000 kr eller til og med mindre. Og da snakker vi kvalitets kabinetter. PC-en cheeba har satt opp virker helt super den, men tror jeg ville gått for en annen grafikkløsning. For eksempel to 8800 GT i SLI http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342385 Det koster noe mindre, pluss at dette yter bedre enn et 8800 GTX. Ulempen er da som de fleste vet at man mister muligheten til å kjøre flere skjermer samtidig, og at ikke alle spill støtter SLI og dermed ikke får den ekstra ytelsen. Jeg vet ikke hvor godt 8800 GT yter, men tester sier at det legger seg i mellom 8800 GTS og 8800 GTX (correct me if i am wrong) og skulle da være ganske tilstrekkelig. Og en annen ting som kan være noe å nevne er at Crysis støtter SLI, bare Nvidia får ut de driverne som støtter det Lenke til kommentar
Jokiz Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 En annen ting når det gjelder Crysis, INGEN maskin omtrent per i dag klarer å kjøre dette smertefritt med all eye-candy på. Til og med jeg ble overrasket når min rigg som kostet 35000, som har Intel Quad Extreme Edition, Raptor disk og 8800 GTX kort ikke klarte det. Jeg får max 30 fps hvis jeg slår på alt unntatt antialising. Det menneskelige øyet klarer riktignok ikke å se mer enn 30 fps, men de fleste foretrekker fps over 50-60 i spill. Det er da man kan kalle at ett spill flyter perfekt. Jojo, men så lenge det spiller uten lagg og at jeg får god grafikk så gjør det ikke så mye Så vil jeg si at jeg skjønner hva dere mener med at Komplett sender med ting jeg ikke trenger, har allerede halvparten av de tingene på den listen.. Skjerm har jeg allerede, har ikke esken det der det står hva den heter men det står ihvertfall HP w2207 på selve skjermen og jeg tror den er ganske bra. Er fortsatt usiker på om jeg skal bygge selv, men skal snakke med noen jeg kjenner så kanskje de kan hjelpe meg å bygge Takk for svar! Lenke til kommentar
Jokiz Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Sorry dobbel post men: Tror jeg skal prøve å bygge PC selv! Kjenner et par folk som kommer til å hjelpe meg, så det går nok fint. Det jeg da trenger å vite er: Hvilke deler anbefaler dere? Hvor får jeg kjøpt dem? Prisen burde være på max 15.000. Og husk: Dette er til Gaming Endret 14. november 2007 av Jokiz Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Sorry dobbel post men: Tror jeg skal prøve å bygge PC selv! Kjenner et par folk som kommer til å hjelpe meg, så det går nok fint. Det jeg da trenger å vite er: Hvilke deler anbefaler dere? Hvor får jeg kjøpt dem? Prisen burde være på max 15.000. Og husk: Dette er til Gaming Prøv heller og sette opp en pc selv som du synes ser bra ut, legg ut listen her så kan vi hjelpe deg med å rette opp eller gi deg tips underveis. På den måten lærer du mere også Lenke til kommentar
Jokiz Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Ok, si jeg går for Cheeba's forslag til 14.000, er dette et godt kjøp? Er dette en GOD PC? :S Vil den kunne spille det jeg vil den skal spille og kanskje viktigst: Vil den holde i årene fremover? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg vil påstå at den skal holde til sitt ja Hvis du ikke er opptatt av å kjøre alt på maks i alle spill for da kan du liksågodt vente littmed kjøpet ditt Ville heller tatt en mere framtidsrettet cpu som denne Jeg mener quad er mere fremtidsrettet.. Bortsett fra det så er oppsettet ditt fint, klart for Sli.. Rammen din er helt ålreit, som det blir tipsa om her så er det lurt å bare klesse til med 4GB ram med en gang, minne er så billig uansett så det merker du såvidt.. Skal du bygge den opp selv eller bestille ferdigbygd? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Heisann... Jeg bygde min for 3 måneder siden.. Kanskje mitt oppsett kan være til hjelp (se sigg) Hadde jeg kjøpt nå så ville jeg nok valgt ett nytt 8800GTS kort siden den har ny GPU, men ellers er jeg strålende fornøyd og kan anbefale komponentene i listen. Lykke til med valget ! Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hei du. Når det gjelder å bygge pc, så må jo en gang være den første. Men kan jo være lurt å ha en medhjelper som kan bygge. Du får en så mye mer deilig følelse når du bygger maskinen selv, pluss at det er penger å spare. Komplett sin konfigurerings greie er litt dum som cheenba sier, er ikke alt som man kan bli kvitt i den lista. For noe av de tingene er totalt unødvendig. En annen ting når det gjelder Crysis, INGEN maskin omtrent per i dag klarer å kjøre dette smertefritt med all eye-candy på. Til og med jeg ble overrasket når min rigg som kostet 35000, som har Intel Quad Extreme Edition, Raptor disk og 8800 GTX kort ikke klarte det. Jeg får max 30 fps hvis jeg slår på alt unntatt antialising. Det menneskelige øyet klarer riktignok ikke å se mer enn 30 fps, men de fleste foretrekker fps over 50-60 i spill. Det er da man kan kalle at ett spill flyter perfekt. MUÆÆ?!?! Jeg kjøpte meg en 30 000 klasse beregna til 3d studio.. Den drar crysis med alt på maks unntatt aa/af (post Processing satt ned til medium) på rundt 40fps (1680*1050) Kjører du Vista eller xp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå