Gå til innhold

Ny gaming PC; 6-7000kr.

Anbefalte innlegg

Heisann, min gode gamle traver tok kvelden her om dagen, så nå er jeg på utkikk etter en ny pc, jeg har kikka litt rundt en stund da jeg har lenge forutsett at en utskiftning var på tide.

Skjerm, tastatur, mus osv har jeg rigga allerede.

Det oppsettet jeg har satt opp foreløpig er følgende:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2025

Så det jeg da lurer på er om det er noen kompbailitetsproblemer her, og om dette er et bra oppsett i denne prisklassen.

Ut ifra signaturen min kan dere jo se at det er en liten stund siden forige gang jeg var på handletur.

Mvh.

xist

Endret av xist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synest det ser meget bra ut, tror det der er det optimale hva du får for penga idag.. Har noe av det samme oppsettet : https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=50029 . Vurderte samme combo som deg når det gjaldt tower+strømforsyning.. Eneste som er synd er at GT 8800 lar vente på seg, har sendt inn mail til noen web butikker nå og det ser ikke ut til at noen har peil på når disse kortene kommer inn..

Lenke til kommentar

Du kan bruke 8800gt på et hovedkort med PCIe x16 1.0, du kan forsåvidt putte det i en enda eldre PCIe port, men du får selvsagt mest ut av kortet i en PCIe x16 2.0 slot. Hvor stor forskjellen er mellom PCIe x16 1 og 2 vet jeg ikke, men jeg tror ikke det har mye å si for 8800gt da så vidt jeg har forstått det, klarer ikke dette kortet å levere mer kraft enn det som kan gå gjennom PCIe x16 1. Men mye mulig jeg tar feil, setter i såfall pris på rettelse =) Til trådstarter, lykke til, ser ut som et knalloppsett.

Lenke til kommentar

har samme cpu og harddisk som deg, supre saker det der. har bestilt samme skjermkort, blir sikkert bra når jeg får det.

kunne kanskje lagt litt mer i rammen, for e6750 har mye å gå på overklokkingsmessig.

kanskje vurdert pc8500 ram istedet for pc6400. da er det bare å øke fsb fra 333mhz til 420++

ikke såå mye dyrere faktisk

Lenke til kommentar

Jeg har ingen store planer om å overklokke noe særlig foreløpig, dette var for øyeblikket også den absolutte maksgrensa mi på penger, så det måtte bli som det ble, jeg får heller se an bedre RAM og overklokking ved en senere anledning, når jeg har penger igjen :) Men foreløpig så skal nok dette oppsettet klare seg helt fint! :) Jeg har jo levd med signaturen min i litt over 3 år nå så!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...