NextoN Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 I dag utrolig nok var jeg klokkeblind, stod opp en time for tidlig og begynte å gå til bussen. Skikkelig kjipt. Var deilig å gå å legge seg igjen, men var litt vanskelig fordi var stresset etter å ha trodd at jeg hadde bare 5 minutter på å rekke bussen. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hehe, skjedd med meg før også. Sto opp og stilte meg i dusjen, kikket på klokka... 0300. Deilig å legge seg igjen! <3 Lenke til kommentar
fgr Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 var innom tråden her og leste før idag, så den philips wake up light, stakk på expert og kjøpte den. nå står den ferdig innstillt på mitt rom. jeg GLEDER MEG til å våkne imårra Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Flyalarm. Ja, jeg mener det, flyalarm. Hvis du har et stereoanlegg på rommet ditt, kan du lage en lyd som tilsvarer en flyalarm, og skru volumet på alt det går. Ja, det funker som faen. Skal love deg du våkner når hele rommet hyyyyler. Seriøst. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg hater å stå opp tidlig! Jeg hater det virkelig.Vil ikke forlate den varme, lune senga!. Spesielt ikke nå som det er så mørkt. Og jeg kan ikke stole på meg selv når det gjelder vekkeklokker, mobiler med alarm etc. "Bare fem minutter til". Åh, neida du. Jeg må ha mamma til å vekke meg. Og morgengretten? Alle som snakker til meg får et dryppende syrlig svar tilbake. På skolen vandrer jeg hvileløst rundt som en halvdau zombie. Klarer ikke konsentere meg i timen og jeg sovner hele tiden. Pleide å legge meg tidlig, jada. Men det er tydeligvis ikke godt nok. Må jeg virkelig legge meg klokka ni for å være opplagt? "Skal du legge deg allerede Oo?". Oh yeah. Den lampen så fiffig ut. Kanskje det kunne være noe? Og ikke minst om vinteren Ut i kulda = Lenke til kommentar
AskBurle Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 var innom tråden her og leste før idag, så den philips wake up light, stakk på expert og kjøpte den. nå står den ferdig innstillt på mitt rom. jeg GLEDER MEG til å våkne imårra Håper du kommer med din erfaring her i morgen. Min er på vei til Bergen, men det er litt greit å se om den har noe for seg før jeg henter den også. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Dette her lover bra, håper det blir sånn om sommeren når man står opp, lys våken. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Thomas_H : Ja, det er ekstra ille om vinteren =/. Bare tanken på mørket og kulda som venter deg på utsiden. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Enig med Kitty her. Å forlate senga er det verste. Jeg har faktisk satt på 3 vekkeklokker samtidig noen ganger og så våkner jeg 5 minutter før skolen starter med 3 vekkerklokker ved siden av meg i senga og husker ingenting. Jeg skrur av de i søvne selv om jeg setter dem på hylla, gjemmer dem i gensern, i stolen, midt på gulvet. Får det til uansett. Det er så godt som håpløst å vekke meg. Jeg må våkne av meg selv eller så blir jeg sur og grinete hele dagen. Pleier å sove fra 01:00-04:00 til 13:00-15:00 i helgene og på hverdagene legger jeg meg rundt 10, 11, 12 og videre utover natta (kommer ann på lekser) tiden og står opp mellom 7 og 8 en gang. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 greit me den lampa, men hva om du ligger med ryggen til, lyser jo svært svakt..... Lenke til kommentar
fgr Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 ok jeg har nå prøvd wakeuplight ei natt. jeg vil TRO man får omtrent samme effekt av å bare bytte ut din irriterende DRRRRRRRRRRRRRRRRRR mobilringealarm med en roligere alarm (som fks radio p4) og sette den på 10minutter før du veit du må stå opp. å ha et behagelig lys vil jeg også tro hjelper, sett på behagelig alarm, skru på behagelig lys, ligge i 5-10mins før du hopper opp av senga. for behagelig lys, det har wakeuplight jeg ble ihvertfall mer våken idagtidlig enn jeg pleier. om det var fordi jeg bare lå noen minutter ekstra eller pga av lyset det veit jeg ikke. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg har problemer med sånt jeg også. Dama mi prøvde å vekke meg i to timer uten at det gikk, jeg hørte henne hele tiden, men kroppen min ville ikke reagere. Var som om jeg var i koma eller noe. Er forsåvidt ikke første gangen det skjer da. Ellers så har jeg fått sparken fra to jobber pga forsoving og jeg har fått advarsel i to andre jobber. Det som funka for meg var å laste ned et vekkeklokkeprogram til PC-en, koble anlegget til PC-en og sette på alarmen når jeg skulle våkne. Og, man må ha drittmusikk, ellers så funker det ikke. A-Teens funker rimelig bra for min del. Jeg sover i snitt 2-4 timer om natta, menom jeg er veldig trøtt, f.eks etter en hard uke på jobben, så er det vanskeligere for meg å våkne. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Denne vekkerklokken kan kanskje være en mulig kandidat? Den stopper ikke å hyle før du har puslet den riktig, noe som tvinger deg til å aktivisere hjernen og dermed våkne. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Denne vekkerklokken kan kanskje være en mulig kandidat? Den stopper ikke å hyle før du har puslet den riktig, noe som tvinger deg til å aktivisere hjernen og dermed våkne. Hadde puslet den lett i søvne, utrolig hva man får til. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Haha! A-teens faktisk^^. Den var ikke så dum. Må prøves. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå