S!D Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) noen som vet om noe så en kan koble sata II til hovedkort med bare IDE? vet at det finnes sånne kort som man setter i pci slot så en kan koble til IDE HDD... Endret 13. november 2007 av sid1990 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Denne her skal være kompatibelt med gammel PCI standard Lenke til kommentar
radivx Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 det beste og sikreste for dataene dine er nok å bruke et kontrollerkort ja. det finnes adaptere som lar deg bruke IDE på SATA, men jeg tviler litt på motsatt vei. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det kontrollerkortet Geir_hk linker til, gjør jobben glimrende. Et kort jeg har prøvd med stort hell, selv om jeg har sett billigere kort enn dette. Det har vært dønn stabilt for meg. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 ikke for å stjele tråden, kanskje det er interesant for han og; går det an å boote fra sata diskene etterpå? Kople bort ide disken fra hovedkortet og kun bruke pci kontrolleren..? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 På de fleste hovedkort kan man velge "Boot from 3rd party controllers". Om den er prioritert over HDDs vil det gå an å boote. Husk at de fleste kontrollere krever drivere som du må gi Windows i begynnelsen av installasjonen for at den skal finne harddiskene på kontrollerkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå