Snibler Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har E6750 dual core , og i cpu-z ligger core voltage og hopper mellom 1.152 og 1.120. Er dette et alvorlig problem ? jeg ser også at Core speeden ligger på 2 ghz istedet for 2.667 som den skal Noen tanker ? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Det skyldes nok Intel SpeedStep som sikkert er slått til i bios, og variasjoner i GHz og volt er da normalt og følger belastningen på CPU. Hvis du disabler alt som har med SpeedStep å gjøre så vil ting stå i ro. Edit: Jeg forutsetter at du ellers har satt korrekte verdier i bios. Endret 13. november 2007 av -alias- Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ditt hovedkort är? Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det skyldes nok Intel SpeedStep som sikkert er slått til i bios, og variasjoner i GHz og volt er da normalt og følger belastningen på CPU. Hvis du disabler alt som har med SpeedStep å gjøre så vil ting stå i ro. Edit: Jeg forutsetter at du ellers har satt korrekte verdier i bios. Hvis du disabler speedstep, så vil klokkefrekvens (multiplier) stå i ro, men ikke voltage. Vdroop som forårsaker dette. Går an å modde så du får mer strøm til cpu, men dette er vel ikke et alternativ for deg. Lenke til kommentar
Snibler Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Slo av alt som hadde med speedstep å gjøre. Det som skjedde var da at PC-en fungerte utmerket i en time også stoppet den å fungere. Etter det skrudde jeg speedstep tilbake på og startet PC-en i biosen , gikk inn i bilde for pchealth her begynte cpu temperaturen å stige helt til PC-en stoppet og slo seg av Noen tanker ? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Etter det skrudde jeg speedstep tilbake på og startet PC-en i biosen , gikk inn i bilde for pchealth her begynte cpu temperaturen å stige helt til PC-en stoppet og slo seg av Noen tanker ? Du har jo noe alvorlig galt med kjøling av CPU da. Evt. så avleverer sensoren feil temperatur slik at avbruddfunksjonen i CPU slår av maskinen. Noe er ihvertfall veldig galt med systemet (les maskinen) ditt. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Etter det skrudde jeg speedstep tilbake på og startet PC-en i biosen , gikk inn i bilde for pchealth her begynte cpu temperaturen å stige helt til PC-en stoppet og slo seg av Noen tanker ? Du har jo noe alvorlig galt med kjøling av CPU da. Evt. så avleverer sensoren feil temperatur slik at avbruddfunksjonen i CPU slår av maskinen. Noe er ihvertfall veldig galt med systemet (les maskinen) ditt. Tempen går ikke mye opp når du disabler speedstep. Den går opp litt når PC-en idler, men ikke noe større. Skjekk at kjøleren er skrudd ordentlig fast. Eventuelt ta den av og legg på ny kjølepasta. Lenke til kommentar
Snibler Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Takk for all hjelp , byttet kjøler og satte på ny kjølepasta. Nå fungerer alt som det skal. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Takk for all hjelp , byttet kjøler og satte på ny kjølepasta. Nå fungerer alt som det skal. Hehe, herlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå