Gå til innhold

Hvordan lagre bilde i PS CS2 med best kvalitet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PNG er bra greier det også, men jeg foretrekker ikke det når jeg skal spare på kvaliteten. Jeg bruker det mest til logoer o.l på webben fordi PNG støtter gjennomsiktighet.

Nå vet jeg ikke hva trådstarter skal bruke dette bildet til da, men skal det til trykk bør du tenke PDF mener jeg. PDF, og 300 DPI minimum.

For web funker 72 DPI's PNG, eventuelt JPEG. DPI endrer du når du oppretter bildet, eventuelt på egenskapene for det i Photoshop før du saver. Har du lagret i 72 kan du ikke få det opp i 300 dersom du har eksportert det til JPEG foreksempel. Andre veien funker riktignok. Men sier du hva du skal bruke det til, er et lettere å hjelpe deg her. ;)

Lenke til kommentar

Lagre med Save for web-funksjonen i PS (Alt+shift+ctrl+s) og prøv deg frem. På en avatar som er 80x80 vil GIF være mer enn nok i visse tilfeller, og disse blir veldig små. PNG er bra det, men spesielt PNG-24 tar mer plass en nødvendig i visse tilfeller. Men hvis det er gjennomsiktighet du er ute etter så er PNG-24 the one and only. JPG er et ganske gammelt format, men det er en grunn til at det er så utbredt, det er nemlig veldig god komprimering. I save for web-funksjonen kan du stille på quality, ofte får du et tilnærmet perfekt resultat selv med 60-80% på quality.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...