bergangster Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Er det noen som kunne tenke seg å fortelle meg hvilket tv-kort jeg skal kjøpe? Og ja, jeg har søkt i både hw.no og google ++... Det jeg er ute etter er et kort slik at jeg kan se på tv på hybelen min, hvor jeg har kabel-tv. Mistenker at dette er analogt, men vet ikke hva forskjellen er... (tenker ikke på overføring, men på uttak, kall meg dum...) Har forresten "vanlig" tv-antenneuttak. Er det da nødvendig med et kort som har surround? Eller er jeg nødt å ha digitalt nett om jeg vil ha det? Og hvilket merke; Pinnacle, Terratec, Hauppauge, Creative, ATi...? Hvem har best rykte, har inntrykk av at Hauppauge kanskje har de beste kortene, men er dyrere, Pinnacle har bedre hw enn terratec, men forferdelig driverstøtte osv. Tar jeg feil? Er det noen som virkelig har peiling på dette som kan si meg hva som er "best buy" i 500-1500 kr klassen? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Peter pan Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Sjekk dette...det er midt på treet av hva du vil legge i kortet(841 på komplett) TerraTec Tv-kort PCI, Cinergy 600 TV Stereo, Retail :o Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 http://www.tv-cards.com/ Lenke til kommentar
Best Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 anbefaler MSI TV@nywhere. Har ny 10bit conexant dekoder som gir fantastisk kvalitet. Begynner også å komme bra software støtte for den. Lenke til kommentar
Del Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Har nylig anskaffet et Terratec Cynergy TV600 kort. vanlig TV antenne kabel plugges i bak, så er det bare tut og kjør. Den finner alle kanalene dine og gir bra billedkvalitet, den har også radio som er like grei. Hvis du bare er interessert i TV, selges samme kort med kun TV (Cynergy TV400 mener jeg å huske) for en grei penge. Jeg har hatt noen problemer med fjernkontrollen. De gangene jeg har slått av TV'n med fjernkontrollen har jeg måttet installere kortet på nytt, så jeg bruker musa til å slå av. Hvis noen kjenner til dette problemet er jeg glad for innspill Eller funker alt utmerket, du kan ta opptak både fra radio og TV rett på harddisken din, enkelt og bra. MSI kortet vurderte jeg, det er sikkert et godt alternativ. Syntes likevel Terratec kortet virket mer gjennomført. Du finner flere tester av Terratec kortet på nett (har de ikke testet her på Hardware.no -eller husker jeg feil?). Lykke til! TV kort er et must.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå