El Netzor Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hei! Sitter her å tenker på framtiden med bil osv som alltid.. Jeg har kommet fram til at en Caravelle/Transporter fra 1980 tallet er noe for meg. Jeg skal ha bensin og bakhjulstrekk. Gjerne størstingen på 2,1 liter og 112hk (Innsprøytning). Er dette noe å trimme? Hva kan man få ut av en slik uten å bruke så altfor mye penger? Og, er innsprøytningsmotorer enkle å trimme? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ahhh... Langporsche! En motor uten turbo blir rimelig dyrt og trimme. Det koster mer enn det smaker. Sette i porshe motor er vel det letteste. Få tak i en med insp. så blir alt litt lettere ved evt. ombygging. Man får sikkert tak i noe trimgreier et eller annet sted. Hvis du finner noe så forhør deg her inne om det er noe og satse på. Mange som har hatt rare prosjekt på de bilene så det er ikke umulig at det finns noe bra billig trim til org.motoren. Lenke til kommentar
Wichmann Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Er det mulig å montere turbo da? :!: Ellers er det jo en råtøff bil! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Er vel boxer motor så turbo konvertering blir dyrt tror jeg. Du må ha dobbelt av alt. Manifoil, turbo etc. Og montere turbo kun på den ene rekka går ann, men...... det blir ikke helt bra. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 DJ-motoren kan du egentlig bare kaste. 2.1i 112hk er en problemmotor på mange måter... Problemer med kjøling, topper, injectionsystem, computer, ventiler(løftere), tenning, startmotor.. Everything. Selvsagt så kan den holdes vedlike, men du må mest sannsynlig overhalde den og så holde den godt vedlike.. -Overhaling av motor, bytte topp, pakninger + ventiler+++ -Skifte det råtne kjølesystemet (slanger, radiator, varmeapp.) og så bytte over til G12-kjølevæske, RØD type.. Da blir du kvitt alle kjøleproblemene med bilen. -Bytte pakninger rundt om på bilen, fjerne rust, tectylbehandle. Det som har vært populært å gjøre med disse bilene er å stappe i en Subaru boxer-motor, rekke 5'er fra Audi og V.A.G 1.9TDk-motor. Hadde svært lyst på sånn bil før, vet igrunn ikke hvorfor, men ble veldig facinert av dem Syns det er bra komfort i Coach og GL-utgaven. Lenke til kommentar
Wichmann Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Hei igjenn! Jeg har lest om at motoren har litt problemer med kjøling osv ja! Hvor får man i tilfelle tak i en litt større motor som passer relativt greit til akslingen? Også, er det noen som vet om en Caravelle/Transporter motor fra 80 tallet som gis bort selges billig i Stavanger området?? Er dette noe man kan kjøpe på Knoksen? Endret 15. november 2007 av Wichmann Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 adapterplate for Ford V6, Audi 5E, Audi V6, VW vr6 http://www.mamut.net/vwbustuningshop/ Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) subaru motor i vw t3 http://www.rjes.com/ http://www.subarubus.de/ Endret 19. november 2007 av joka Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Her var det litt ja.. Å bytte motor er vel ikke så lett med tanke på å få det registrert osv? Men var litt rundt på www.subarubus.de og var noen tøffe filmer der :!: Ellers, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en Caravelle/T3 motor veeldig billig i Stavanger området som jeg kan skru på? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Er vel boxer motor så turbo konvertering blir dyrt tror jeg. Du må ha dobbelt av alt. Manifoil, turbo etc. Og montere turbo kun på den ene rekka går ann, men...... det blir ikke helt bra. Bare lurer, siden jeg synes å huske at Impreza GT / WRX har boxermotor og singelturbo. Du MÅ vel ikke ha dobbel-turbo-oppsett? Eller er det noe spesielt med VW Caravelle? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 noen som vet hvor jeg kan finne en starter til denne boxer motoren Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 stappe i en Subaru boxer-motor Til dette kan anbefales EJ22 fra Legacy, veldig gode motorer. Nye kammer og grenrør så har du en grom motor med riktig lyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå