Lurifaksen Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Har en del filer som er sortert i mapper hos webhosten min. Hosten har tydligvis hindret visning av filene ved å bare skrive inn www.domenet.no/mappenmedfiler/, siden det kommer Permission Denied. Finnes de en måte å få laget et enkelt navigeringssystem? Det beste hadde vært en ferdiglaget webside, som automatisk lister opp alle filene i mappen. (Det er litt masse stress å legge inn linker til alle filene, siden det ofte kommer nye) Vet at det går an å bruke .htaccess til å hindre visning av filer, men det er ikke den metoden som er brukt hos hosten min. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hva slags host har du da? (Vet om flere PHP scripts som gjør dette, men hvis du har ASP på servern er det ikke noe vits.) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 NordkappNett - har ikke asp, men det meste av andre saker... Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hvis du har PHP på servern kan du f.eks installere dette: getDownNow som er ganske bra... BTW: Morsomme ting du har å tilby.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Tusen takk!! Akkurat det jeg var på jakt etter! Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg må få slenge inn en liten link til IEimage .. Hvis du bruker IE, og kommer over en side med f.eks mange thumbnails .. direkte linka til bilder.. Hvis du tilfeldigvis kommer over noen sånne.. så kan du bare høyreklikke i ie.. og velge.. "show images".. og så får du en fin side med alle linkene.. enjoy.. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hosten har tydligvis hindret visning av filene ved å bare skrive inn www.domenet.no/mappenmedfiler/, siden det kommer Permission Denied. Jeg har omvendt problem.. hvordan hindre mappevisning på ankelt mapper?? Noen vil jeg at det skal være sånn, mens andre ikke... hvordan sette permition denied på en mappe?? Apache + win2000 btw. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg har omvendt problem.. hvordan hindre mappevisning på ankelt mapper?? Er nok mulig med .htaccess, men hvorfor ikke bare legge en index.html fil i mappen? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg har omvendt problem.. hvordan hindre mappevisning på ankelt mapper?? Er nok mulig med .htaccess, men hvorfor ikke bare legge en index.html fil i mappen? takk. hvis det funker med bare en index.html i hver så skal jeg gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå