Gå til innhold

Gode Adventure/Rollespill til Wii?

Da_Assassin

Anbefalte innlegg

Jeg har vel kommet frem til at jeg bare MÅ kjøpe meg en Wii til helgen... selvsagt på grunn Super Mario Galaxy, selvom jeg egentlig ikke helt har økonomien til slike sidesprang for tiden...

Og derfor slår fornuften meg litt. Når jeg først skal kjøpe en konsoll som i seg selv ikke er små-penger for en fattig student, burde det vel ligge litt mer for pengene med tanke på flere titler.

Jeg eier alle nintendo tv-konsollene, da mest fordi jeg er ihugga mario, zelda og tidligere final fantasy spillene. Når har det seg slik at jeg allerede har Twillight Princess til gamecube, så det er vel ingen vits å kjøpe det til Wii og.

Derfor spør jeg dere, som antagligvis har mer peiling enn meg:

Er det noen gode adventure/rollespill titler i vente, eller noen allerede sluppede "grå mus" som er knallbra?

Er forøvrig åpen for andre spill og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stiller meg bak Zack & Wiki, det ser veldig morsomt ut. Metroid Prime er vel hovedsakelig et actionspill, men inneholder mye utforsking og tilogmed bittelitt handling. No More Heroes er også et action-spill med noen adventure-elementer i seg - så vidt jeg har skjønt det. Tror det og dukker opp før jul.

Lenke til kommentar

Zack & Wiki er utsatt til midten av januar neste år. Når det gjelder i år er jeg ikke sikker. Runaway 2: Dream of the Turtle kommer også, men ingen dato er satt som jeg vet. Så har vi vel også Lego Star Wars: The Complete Saga.

Når det gjelder mer rollespill så er det lite annonsert til Wii til nå. Vi har jo Final Fantasy: Crystal Chronicles - Crystal Bearers som også kommer neste år. Også Dragon Quest kommer, usikker når. Ellers kommer jeg ikke på noen flere rollespill. Litt dårlig utvalg ennå.

Lenke til kommentar
Liker du point & click-spill, kan jeg varmt anbefale Runaway 2. Har kun testet demoen, men den ga meg et utelukkende godt uttrykk. Noe i samme gate som Broken Sword.

Jeg har spilt deler av det på PC faktisk. Det er artig ja... litt irriterende til tider, men artig :) Minnet meg veldig om gode gamle lucasart spillet Indiana Jones, mht. jungelen på starten :)

Lenke til kommentar
Ja, sett litt på Zack & Wiki nå, og det virker artig. Metroid var forøvrig litt på must-have lista allerede :) (bare glemte det)

Takk for forslag... men er det noen ordentlige rollespill på gang?

kommer noe 'tales of' greier som ser litt kjipt ut spor du meg. liker du srpg'er, saa maa fire emblem skaffes

Lenke til kommentar

Det kommer et nytt Final Fantasy-spill til Wii etterhvert. Det skal hete Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers. Jeg fyrer av et skudd i mørket og tipper det vil ha et eller annet med krystaller å gjøre. Vet ikke når det skal komme ut. Det skal også komme ut et nytt Dragon Quest-spill til Wii. Du kan også laste ned Breath of Fire II på VC. Et gammelt men godt spill.

Jeg må si at per i dag, så er det ikke mye på Wii for de som liker RPG, men det vil nok bli bedre med tiden.

Lenke til kommentar

Lite ute på marked akkurat nå når det gjelder RPG. Til neste år ser det litt mer lovende ut. Med FE. Radient Dwan, ToS2 og to Final Fantasy CC.

Er du ute etter gode adventure-spill kan man enten gå for Zelda eller Metroid. To veldig gode valg. Til neste år kommer også Zack and Wiki. Et spill som er utrolig genialt. Spilte det kun en time, men ble hekta.

Lenke til kommentar

Nå kommer jo Star Wars: The Force Unleashed til Wii snart, og ut fra det jeg har forstått, så skall TFU ha rollespill elementer over seg, og om det ikke skulle ha det, så må det jo være fett å veive Wii-moten rundt og late som den er et lyssverd da :)

Endret av Otowi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...