Gå til innhold

Valg i Danmark, hva ville du stemt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Satt å så på en sending på NRK om det danske valget. Politikken er vel egentlig ganske lik der som her? Hva ville dere stemt om dere bodde på andre siden av grensa?

Venstre - Fogh Rasmussens parti. Jeg tok en valgtest på jp.dk som også bekreftet at jeg hadde mest til felles med Venstre.

Lenke til kommentar

Jeg vet nok for lite om politikken og aktuelle saker i Danmark til å utgjøre meg noen mening om det. JP.dks valgtest ga meg Radikale Venstre, noe som så vidt jeg vet ligger litt til venstre for Venstre i Norge, men jeg svarte svært mye "Hverken enig eller uenig" på testen.

Lenke til kommentar
Jeg vet nok for lite om politikken og aktuelle saker i Danmark til å utgjøre meg noen mening om det. JP.dks valgtest ga meg Radikale Venstre, noe som så vidt jeg vet ligger litt til venstre for Venstre i Norge, men jeg svarte svært mye "Hverken enig eller uenig" på testen.

Jeg husker det var en valgtest før kommunevalget her hjemme som var slik at hvis man svarte nøytralt (vet ikke/hverken enig eller uenig) på alle spørsmål, så ble resultatet Venstre. ;) Om det var VG eller Aftenposten sin husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Da er det vel på sin plass å gratulere de borgelige og Fogh som vil nå sitte i sin tredje periode! Om høyresiden i Norge vinner valget nå i 2009 vil hele skandinavia ha borgelige regjeringer. Dette er en kjempeflott utvikling.

Det er en utvikling mot helvete! Spar meg for høyresidas skalting og valting med folks rettigheter.

Jeg ville forsåvidt stemt på Enhedslisten.

Lenke til kommentar

Litt OT: Blir provosert over enkelte aviser som er så totalt politisk farget: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185417 hvordan i svarte greier de å vri det til at Fogh Rasmussen er en valgtaper når han vinner valget uten støtte fra ny alliance? Taperne blir jo sosialistene som på enkelte meningsmålinger har ligget temmelig likt med regjeringspartiene, men som tapte på målstreken.

Lenke til kommentar

Gratulerer til danskene med et godt valg, og gratulerer til den danske regjeringen som får sitte en ny periode. Jeg tror danskene gjorde et fornuftig valg. Får bare håpe vi kan få en borgerlig regjering her hjemme også, men det ser dessverre ikke ut til at viljen til å få til borgerlig flertall er stor nok i andre partier enn Høyre.

Lenke til kommentar
Da er det vel på sin plass å gratulere de borgelige og Fogh som vil nå sitte i sin tredje periode! Om høyresiden i Norge vinner valget nå i 2009 vil hele skandinavia ha borgelige regjeringer. Dette er en kjempeflott utvikling.

Det er en utvikling mot helvete! Spar meg for høyresidas skalting og valting med folks rettigheter.

Jeg ville forsåvidt stemt på Enhedslisten.

Å nei du, dette er bare herlig. Det er bare synd Norge diltrer etter og er litt treig med å komme til fornuften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...