Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til WRT54GL

Anbefalte innlegg

Har dårlig erfaring med telenor sitt modem(topcom) og WRT54G satt opp som du har.

Prøvde di fleste 3. parts firmwarene men fikk ikke WRTen stabil.

Bytta ut modemet med et 3com Wlan routermodem og alle problemene med WRTen forsvant.

Har kablet nettverk mellom 3 hus med en WRT54G(V.2.0) for tråløs forbinnelse/switsh i hus 2 og en WRT54GL i hus 3.

Endret av taz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke Carpo mulighet til å gjøre som jeg har gjort?

Jeg har en ruter stående i nabohuset. Den er konfigurert til å godta WDS-tilkoblinger fra MAC-en til den andre routeren min. Den routeren (#2) er igjen plassert her hvor jeg sitter, og har samme innstillinger for WDS, WiFi og kryptering som den andre (#1).

EDIT: WAN er deaktivert på #2 og DHCP er aktivert som redirect til router #1. Dette gjør at alle klientene som kobler seg til enten WiFi #2 eller via kabel til router #2, kommer opp som om de var kablet rett i router #1, og port redirecting fungerer perfekt.

Dette skjønte jeg ikke. Har dhcp på den første routeren jeg. Altså ikke noen av WRT54GL'ene men den som står før dem. den deler ut ip til alle maskiner koblet på begge de trådløse routerene... er det ikke best gjøre det sånn da?

Det er slik mitt oppsett fungerer også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...