Gå til innhold

Fjerne vokalen i en sang

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om noen et hvordan man kan få fjernet vokalen i en sang, slik at kun det instrumentale er igjen som lyd?

Har prøvd forskjellige lydredigeringsprogram, men finner kun program som kan klippe sanger osv...

Blir veldig glad om noen kan hjelpe!

marsol

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det evige spørsmål virker det som, og tatt opp et titalls ganger før.

Som steffenz sier så sies det at det skal gå sånn halveis i Audacity, jeg har ikke prøvd det selv, men har ufattelig liten tro på at det blir noe bra resultat av det. Du må dempe såpass mange frekvenser at selve sangen som er igjen vil være ullent.

Lenke til kommentar

Dette har blitt diskutert tidligere her. :)

Konklusjonene er at å fjerne vokalen fra en låt er som å fjerne melet fra en brødeig - det er umulig. Men med filtere o.l. kan du i varierende grad fjerne vokalen, men du mister ofte en god porsjon av resten av låta (det instrumentale) av de samme filterne.

Lenke til kommentar

Hm...takk for hjelp, har prøvd ut litt forskjellig, og sett på den andre diskusjonen også, men jeg skjønner ikke helt og får det ikke til. Jeg trenger liksom ikke en bra sang til slutt, jeg trenger bare at man kan ha melodien i bakgrunnen og synge til den, uten at orginal vokalen høres (eller høres så godt)...

Men det er nok ikke noe for amatører - hehehehe! :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...