Stein-Erik Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 hei jeg treneger litt hjelp til å kjøpe RAM. jeg har 256 mb ram fra før. jeg har kjøpt datamaskinen på elkjøp og der stod det at jeg har DDR-SDRAM, PC 266. hvordan ram kan jeg kjøpe til den da uten å måtte bytte ut rammen jeg allerede har????? trenger bare serøse svar takk. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Det er vanlig PC2100 RAM. Men du sitter med et par problemer der. * Du vet ikke hvor store brikker den støtter? * Du mangler info om hvor mye RAM den støtter? * Er det fysisk plass til flere brikker? * Du kan oppleve konflikter med den gamle brikken når du setter inn en ny som ikke er identisk Hvis du ser litt rundt om på kabinettet er det gjerne noen tall og greier som du kan bruke på produsentens hjemmeside, slik at du eventuelt finner ut spesifikasjonene. Ofte kan du bestille brikker derfra også, da vet du hva du får og hvis du har en sær garantiordning så er den fortsatt 100% intakt. Lenke til kommentar
Stein-Erik Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 hei jeg har en hp pavilion 752 er det noen somveit hvordan RAM jeg kan kjøpe til den??? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Ble litt lettere å hjelpe nå når du sa hva slags maskin det var. Her er litt specs om din maskin. Og om ditt hovedkort. Som du ser støtter hovedkortet ditt PC1600 og PC2100, kjøp PC2100 DDR ram da det er det samme som du har fra før. Du får tak i det f. eks her: komplett. Lenke til kommentar
Stein-Erik Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 ddr og ddr-dimm er det samme ikkesant??? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Ja, praktisk. Per definisjon er dimm'en sloten du setter brikken. Altsaa passer en DDR brikke i en DDR Dimm Lenke til kommentar
Stein-Erik Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 jeg har funnet et ddr ram jeg vil ha vil denne passe til pcen min?? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå