Sorbon Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Hei Med tanke på at jeg lurer på hva budskapet i Foo Fighters - Learn to Fly er, så lager jeg denne tråden. Lurer du på hva budskapet i en sang er, så er dette spørretråden for deg Og som sagt åpner jeg ballet med: Hva er budskapet i Foo Fighters - Learn to Fly? Magnus Endret 13. november 2007 av Sorbon Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ouch, vanskelig låt. Den kan ha så mange meninger. De mest brukte er vel om Narkotika o.l., men jeg tror ikke dette er tilfelle i denne sangen, selv om den sikkert kunne det i noen parter. For å sitere David Grohl himself: "It's about the search for some sort of inspiration, the search for signs of life that will make you feel alive. It's actually one of my least favorite songs on the record." Det sa han om Learn to fly. Håper det kan hjelpe deg å komme igang:) Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Kan dessverre ikke svare på spørsmålet. Men kunne vi ikke hatt en tråd der vi diskuterer hva sanger handler om? eventuelt døpe om denne? Lenke til kommentar
Sorbon Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Takk Tuftez:) Det var en god idé Sebbe. Flere som syns det skal opprettes en tråd om budskap i sanger? Eller omdøpe denne? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Omdøp denne, hadde vært konge bra! Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Jeg lurer på budskapet i låta Reckoner av Radiohead fra ny plata de gav ut, In Rainbows. Reckoner You can't take it with you Disavow the pleasure You were not to blame for Bittersweet distractors Dare not speak his name Did I cater to all you All your needs? Because we separate it ripples our reflections Because we separate it ripples our reflections Reckoner Did I cater to all you All your needs? Klarer ikke å skjønne den. Har forslag å kalle tråden for "Lurer du på hva sangen handler om" eller "lurer du på budskapet i en sang". Høres mer ut som en slags samletråd da. Endret 13. november 2007 av Sebbe Lenke til kommentar
xersess Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 ka svarte handler muse - hyper music om? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 De som lurer på meningen med sanger kan ta seg sekunder på google Her er Learno To Fly btw: http://www.songfacts.com/detail.php?id=3389 Lenke til kommentar
stekre Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) feil tråd.. Endret 14. november 2007 av stekre Lenke til kommentar
Sorbon Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Men vi kan da ha andre meninger enn det bandet har. Syns ikke denne tråden skal stenges, på grunn av at bandmedlemmene har sagt hva de mener er budskapet slik at vi ikke kan få tolke sanger på våre måter. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hvis man har prøvd alt og allikevel ikke finner budskapet. Da er budskapet eller meningen med sangen at man faktisk skal direkteoversette sangen til norsk :!: Snakker av erfaring... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå