mad_arab Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Dette er til moderatorene. Jeg lurer enkelt og greit på hva som er reglene for WoW-forumet. Det har vært litt varierende praksis og tilbakemeldinger over det siste året, så jeg håper dere kan avklare det en gang for alle. Jeg kommenterte det i en annen tråd, der jeg argumenterte for at fritt frem for juks ville bidra til å trekke forumnivået ned. Jeg ble bedt om å ta det opp som eget tema, så her kommer det. Spesifikt så lurer jeg på temaer som gullkjøp, kontosalg, annonser, diskusjon om bruk av botter, linker til sider som er i strid med EULA, og alt annet som går i mot reglene/EULA og hvordan spillet er ment å spilles. Også inkludert spesifikt hvordan man utfører jukset. Håper dere kan avklare dette. Endret 13. november 2007 av mad_arab Lenke til kommentar
Romis Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Sånne poster er ikke lov her på forumet. Det er heller ikke lov på WoW-EU forum. Hvor det er lov har vel ikke jeg lov til å poste her Endret 13. november 2007 av Romis Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det blir vel litt vanskelig å sensurere innlegg om kontosalg da man fritt kan selge sin konto på bruktmarketdet i hw.no. De er jo samme sjappe som gamer.no Egentlig burde det vel være lov å linke til dette her. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Hello Dette er til moderatorene. Flytter denne tråden til mer passende plass. ...da man fritt kan selge sin konto på bruktmarketdet i hw.no Disse annonser blir fjernet når vi oppdager slike tilbud/etterspørsel. Edit: saken diskuteres enda.. Endret 13. november 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hello Dette er til moderatorene. Flytter denne tråden til mer passende plass. ...da man fritt kan selge sin konto på bruktmarketdet i hw.no Disse annonser blir fjernet når vi oppdager slike tilbud/etterspørsel. Da gjør dere en dårlig jobb, de ligger der hver eneste dag. Bare nå er det 4 stk på forsiden hvis man velger spill kategorien. Men greit å vite at det er forbudt egentlig da, da trekker jeg tilbake poenget mitt Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Er det mulig å få noe svar på dette om ikke så alt for lenge? Eller må vi leve med forskjellige tilbakemeldinger alt ettersom hvilke moderatorer som er på logget til enhver tid? Endret 23. november 2007 av mad_arab Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Disse annonser blir fjernet når vi oppdager slike tilbud/etterspørsel. Edit: saken diskuteres enda.. Ser at en moderator har en konto til salgs på bruktmarkedet. Dere skjønner kanskje at dette gir litt blandede signaler? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hello Dette er til moderatorene. Flytter denne tråden til mer passende plass. ...da man fritt kan selge sin konto på bruktmarketdet i hw.no Disse annonser blir fjernet når vi oppdager slike tilbud/etterspørsel. Da gjør dere en dårlig jobb, de ligger der hver eneste dag. Bare nå er det 4 stk på forsiden hvis man velger spill kategorien. Men greit å vite at det er forbudt egentlig da, da trekker jeg tilbake poenget mitt moderatorers evne til å oppdage slike tråder er direkte linket til vår rapporterting. mer som rapporterer tråder, raskere fjerning/stenging om de bryter retningslinjene. Vi må bare bli bedre på det... Moddene jobber for det meste på frivillig basis. ikke alle er innom overalt, og da hjelper det å rapportere for å gjøre dem oppmerksomme på slikt. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Spesifikt så lurer jeg på temaer som gullkjøp, kontosalg, annonser, diskusjon om bruk av botter, linker til sider som er i strid med EULA, og alt annet som går i mot reglene/EULA og hvordan spillet er ment å spilles. Også inkludert spesifikt hvordan man utfører jukset. Eg svarer ut frå korleis eg tolker gjeldande retningslinjer, føringer og sedvane. gullkjøp, kontosalg, annonser: Det er lov å diskutere etiske aspekt rundt dette, men ikkje lov med kjøp/sal, eller hjelp til dette. diskusjon om bruk av botter: Etiske diskusjonar er lov, men ikkje hjelp til bruk. linker til sider som er i strid med EULA osv.: Det vil ikkje vere praktisk mogleg å lære seg og håndheve alle EULAane til ulike spel. Med mindre anna blir spesifisert vil det normalt gå greit å diskutere ting som kan falle inn under denne beskrivinga. Ser at en moderator har en konto til salgs på bruktmarkedet. Dere skjønner kanskje at dette gir litt blandede signaler? Sjølv om du har moderatorstatus på forumet, treng du ikkje ha noko tilknyting til bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Sorry, my bad. Dessverre har jeg ikke hatt tid til å klarere denne saken med mine kolleger. Flere av oss jobber som kjent på frivillig basis og ting kan ta litt tid. Gi meg 24-48 timer tid så det så... Mvh Jarmo Endret 24. november 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Da har admin for bruktmarked.no bestemt at annonser vedrørende salg/bytting av Wow-kontoer slettes. Gamer.no og HW-nettverk ønsker å ha rene linjer ang. lisenskravene fra spill-leverandører. Mvh Jarmo Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Godt jobbet, Jarmo Birger Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg ser at det er flere poster på forumet nå, som spør etter spesifikk informasjon om hvordan og hvor man kan kjøpe gull/botte, og har konkret informasjon om "private" servere. Jeg synes modereringen de siste månedene har vært veldig varierende. Noen ganger er man veldig kjappe på å ta tak i ting, andre ganger er det flere tråder på førstesiden som bryter direkte med det som står over. I tillegg har det kommet tvetydige signaler fra enkelte moderatorer i noen av trådene. Så siden det har gått noen måneder så er jeg bare nysgjerrig på om dere har forandret politikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå