Gå til innhold

Mørkerom i Bergen?


Anbefalte innlegg

Heisann..

Driver for tida å fyker rundt i Bergen med FM2'en min og skyter svart-kvitt og lurer veldig på om det er nokon som veit om mørkerom som er tilgjengelig for folk. Det kan gjerne vere i tilknytning til fotoklubb eller lignande.

hørte noke om studentenes fotoklubb, men såg at det ikkje hadde skjedd noke på nettsidene deira på godt over ett år, så det meste såg litt nedlagt ut.

 

Setter stor pris på tips..

 

Og nei eg har ikkje muligheit til å gjere det heime dessverre. veit at det ikkje må så mykje plass og utstyr til, men vi har rett og slett ikkje plass til sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann..

Driver for tida å fyker rundt i Bergen med FM2'en min og skyter svart-kvitt og lurer veldig på om det er nokon som veit om mørkerom som er tilgjengelig for folk. Det kan gjerne vere i tilknytning til fotoklubb eller lignande.

hørte noke om studentenes fotoklubb, men såg at det ikkje hadde skjedd noke på nettsidene deira på godt over ett år, så det meste såg litt nedlagt ut.

 

Setter stor pris på tips..

 

Og nei eg har ikkje muligheit til å gjere det heime dessverre. veit at det ikkje må så mykje plass og utstyr til, men vi har rett og slett ikkje plass til sånt.

 

Det er et mørkerom på toppen av Hetleviksåsen som jeg har brukt et par ganger, jeg og en klassen deler i nøkkel ditt. Du får sende priv så kan du joine meg neste gang jeg skal ditt, men det blir minst 2 uker til etter eksamen :)

Lenke til kommentar

Hva med Bekkalokket fotoklubb? Godt mulig de fremdeles disponerer mørkerom. For noen år siden hadde fotogruppa på ingeniørhøgskolen fremdeles mørkerom, om det eksisterer idag vet jeg ikke.

 

Nå har det seg også slik at jeg har mørkerom. Det er dessverre lenge siden det har blitt brukt og alle kjemikalene har gått ut på dato. De kan nok fremdeles brukes men det vil sannsynligvis gå utover kvaliteten på bildene. Hvis alt annet faller i grus kan vi nok ordne noe her hvis det er ønskelig, men jeg har nok ikke tid i år.

 

Redigering: Glemte forøvrig å nevne at jeg holder til i Bergen sentrum.

Endret av Gunderz
Lenke til kommentar

Norges Handelshøyskole i Breiviken, rett nord for Bergen, har visst eget mørkerom.

Er ikke benyttet på en god stund og jeg vet ikke om alt nødvendig utstyr er på plass, men mørkerom har de.

 

Ta kontakt med avisredaksjonen og forhør deg:

www.k7bulletin.no

 

PS. Om du vet hvordan man jobber i et mørkerom er de helt sikkert interesserte i å sponse det som trengs av utstyr for i gjengjeld å få lært teknikkene.

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...