Gå til innhold

Hvordan åpne porter på en D-link DIR635?

Anbefalte innlegg

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hva gjør jeg hvis det er ISP som skaper trøbbel?

Jeg har en router - DIR635, portene på den er åpnet. Den er koblet til et modem, men jeg vet ikke hvordan jeg kan åpne eventuelle porter i det? Jeg finner ikke flere softwarebrannmurer da både windows-brannmur og antivirus ar helt avslått.

Da må det jo være ISP????

Lenke til kommentar
Er modemet du har fått av ISP bare et enkelt modem, eller inneholder den en router også?

Er det et kombinert modem/router, kan det være greit å sette denne i bridge modus.

Modemet er den typen telenor leverer ut når du skal ha ADSL. Tomphson eller noe. Det er igjen (som sagt) koblet til en dLink DIR635.

Lenke til kommentar

Da er det en router.

Det hjelper ingenting å forwarde en port på D-link'en dersom du ikke gjør noe med routeren fra Telenor. Som tidligere sagt vil det letteste være å sette denne i bridge modus. Hvis ikke må du forwarde hver port det gjelder fra Thomson routeren til D-link'en.

Du finner info om hvordan du gjør det med de forskjellige Thompson Speedtouch modemene HER.

Lenke til kommentar

Ja det hjalp jo skikkelig åkjøre den i Bridge-modus! Mista alt som het internett overhodet!

Men som du ser, kom jeg meg faktisk på igjen, men jeg må legge inn hele hjemmenettet på nytt. =(

Vet ikke om jeg tør prøve napt! Dritten eksploderer vel da!

Lenke til kommentar
Sett den i bridge igjen og logg så på med D-linken. Du gjør dette ved å legge inn PPPoE, [email protected] og passord i routeren (d-link). Deretter behøver du bare forwarde porter i D-linkrouteren.

Problemet er at om jeg setter den i bridge, så mister jeg forbindelsen til nettet.

NAPT funket heller ikke, får bare opp feilmelding når jeg legger inn ip og port...

Lenke til kommentar

Har samme router. UPNP slått på . Ikke nødvendig med portforwarding.

quote:

Does µTorrent support UPnP (Universal Plug'n'Play)?

Yes. As of 1.5.1 beta build 462, UPnP works on ALL OSes. You can turn it on in Connection. If it works properly, then you should see the port has been mapped in the Logger tab, and once you receive an incoming connection. You can use the port checker in the Speed Guide (Ctrl G) to see if it really is working properly. If it never turns green after running torrents for a while, or says Unable to mape UPnP port, it most likely means that something went wrong, usually a software firewall blocking incoming connections. See this question for more info about the UPnP error. If all else fails, the port may still have to be forwarded manually. See How do I forward ports? for an explanation of what UPnP is for and other info related to forwarding ports.

( http://www.utorrent.com/faq.php?client=uto...7n.27Play.29.3F )

Lenke til kommentar

Nå fant jeg ut hvordan jeg skal bridge den. Men får fortsatt ikke kontakt. Har åpnet porter, kjør den i DMZ, deaktivert SPI men ingenting hjelper....

Må bare legge til at jeg har hatt limewire i drift før, men det er en stund siden - og før dLinken kom inn på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...