Gå til innhold

Newbie spørsmål om partisjonering

huf

Anbefalte innlegg

Jeg har nå to disker på min maskin, fordelt på to partisjoner: c: = 80GB og d: = 120GB.

Jeg har windows xp installert på c:

Jeg skal installere mandrake 9.0 og kjøre dualboot. (xp/mandrake)

Spørsmålet mitt er da, går det ann at jeg installerer og kjører både xp og mandrake på c:? jeg vil helst slippe å legge inn noe os på d:-disken.

Er dette mulig eller er det umulig å kjøre dualboot på en partisjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, da får jeg bare ta å dele opp 80gb i to deler da og installere Mandrake på den ene og XP på den andre...da funker dualbooten fint ikke sant? Det vil ikke by på noen andre problemer? Hva er det som er lurest å legge inn først?

Lenke til kommentar

Nei det vil ikke by på noen problemer. Har ikke installert XP etter Linux noen gang så det kan jeg ikke svare på, men XP først, så Linux går bra. Tror Mandrake automatisk installerer en bootmanager (lilo eller grub), og når du starter maskinen får du spørsmål om hvilket OS du vil laste.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei!

Jeg har en 80Gb disk med to partisjoner, Windows XP på C: og stuff på D:.

I tillegg så har jeg koblet på en 120GB på hdb som er formatert i ext2 (min gamle filserverdisk) Kan jeg kjøre dualboot med Mandrake og XP?

Dvs. at jeg legger inn Mandrake på 120GB'en? Er det da bare å slette/opprette partisjoner på 120GB'en under install?

Takker for svar :smile:

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har en 80Gb disk med to partisjoner, Windows XP på C: og stuff på D:.

I tillegg så har jeg koblet på en 120GB på hdb som er formatert i ext2 (min gamle filserverdisk) Kan jeg kjøre dualboot med Mandrake og XP?

Dvs. at jeg legger inn Mandrake på 120GB'en? Er det da bare å slette/opprette partisjoner på 120GB'en under install?

Takker for svar :smile:

Det går helt fint det :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...