Jannn Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg fikk nettopp mitt kort i posten fra komplett. (ja, jeg har bestillt det for lenge siden, og ble nok med i første pulje før det ble tomt igjen). PROBLEM (jeg var nok noe tidlig ute, ivrig på å spille COD4 og CRYSIS), og glemte å sjekk om faktisk passet i pc :-( Jeg har en Acer Aspire 700, trangt kabinett. Og kort går helt bort til harddiscer. Samt er i tvil om strømforsyning er god nok. Har 250W. Leste på nett at dette kortet ikke trenger mye strøm. Jeg finner heller ikke denne extra kablen i kabinettet fra strømforsyningen som skal kobles direkte på kortet. 1: kortet for langt (passer hvis fjerner en hd) 2: har jeg nok watt 3: hvor er siste ledning? Finner ikke tilkobling, og maskinen piper og nekter å starte hvis prøver. Er det noen som har erfaring med Aspire E700, en god maskin, men fulgte med et heller dårlig skjermort. Er det mulig å oppgradere denne med noen triks?? Ellers sitter jeg med et problem, maskin funker fantastisk på alt, men vil da aldri få mulighet til å teste ut et av disse nye rå spillene på markedet hvis blir låst med nåværende skjermkort 7600GS. Finnes det løsninger?? Takk Lenke til kommentar
barin Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 ehh 250W er vell nesten for lite for alt nå... 8800 kortene har 550W+ recomanded Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Bestilte det samme kortet som deg, bare for ca 4 dager siden, så ligger langt etter ikø.. Jeg har MIST 500 W. og et stort kabinett.. Kan sikkert kjøpe det av deg? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Heisann. Må først bare si at jeg har ingen erfaring med pc´en du har. 250Watt er nok litt for lite, du trenger vel en god 400watt strømforsyning vil jeg tro Den "nye" 8800 serien bruker mindre strøm enn den gamle men kortet du har kjøpt trenger likevel en PCIe strømkontakt, og det har ikke du på din orginale strømforsyning, det er derfor pc´en din piper/hyler og ikke vil starte, så her må du nok ut å kjøpe en ny Kabinettet ditt kan du vel bruke hvis du kan flytte på hd´en. Her er en billig og bra strømforsyning hos komplett, 479kr : NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm vifte, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin Her er et helt ok kabinett, 399kr: APLUS Case CS-188AF, ATX, Black, 250mm Blue Fan Og her er et kabinett MED en ok strømforsyning, 1099kr: Antec Sonata III Miditower, Svart m/500W Strømforsyning Håper dette var til hjelp amdme Endret 14. november 2007 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Jannn Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Takker for alle svar. Klokken 03.30 inatt fikk jeg det til å funke (ihvertfall midlertidig). Måtte fjerne 1 av 3 hd for å få plass, samtidig fulgte det med en overgang til kortet slik at jeg kunne bruke vanlig strømkontakt. fra pci til vanlig. Men det skal sies at viften setter fort igang, og bråker bra under spilling spesiellt. Men kortet var rått, fantastisk god grafikk i WIC COD4 Crysis. men det gjennstår å se om dette går i lengden med så lav strømforsyning. Mulig at trekker for mye strøm, og blir for varmt. Det vil jeg merke om noen dager. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Takker for alle svar.Klokken 03.30 inatt fikk jeg det til å funke (ihvertfall midlertidig). Måtte fjerne 1 av 3 hd for å få plass, samtidig fulgte det med en overgang til kortet slik at jeg kunne bruke vanlig strømkontakt. fra pci til vanlig. Men det skal sies at viften setter fort igang, og bråker bra under spilling spesiellt. Men kortet var rått, fantastisk god grafikk i WIC COD4 Crysis. men det gjennstår å se om dette går i lengden med så lav strømforsyning. Mulig at trekker for mye strøm, og blir for varmt. Det vil jeg merke om noen dager. Så bra at du fikk det til :!: Hvis ting ikke blir ustabilt er det jo ingenting å tenke på. Kos deg med det nye kortet ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå