Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk stil. jeg klarer det ikke.


Anbefalte innlegg

Har fått generelt dårlige karakterer på stilene mine hittil i år, å jeg har funnet ut at jeg må gjøre en skikkelig innsats denne gangen.

 

Men stilene mine har aldri vært bra, for skal teksten være seriøs og svare på oppgaven, så klarer jeg aldri å få stilen lang. slik har det alltid vert.

 

Og nå har jeg fått enda en stil som må skrives. nynorsk denne gangen.

kan noen være så snill å komme med gode innslag som kan hjelpe meg med å skrive en bra og lang tekst?

 

Oppgaven lød slik:

 

Skriv en 4 siders innlevering på grunnlag av denne overskriften: "jeg er ganske annen en du tror"

 

Takker for all hjelp :)

 

 

Mvh Spectrum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at du går på ungdomskolen siden du får en slik oppgave. "grøss"

 

Kan ikke si så mye annet enn å trøste deg med at dersom du tar videregående almenn vil du skrive mer og mer "fagstiler" altså tekster med noe seriøst innhold og ikke ren episk tekst. Synes selv at sånne "skrive historier" oppgaver ikke burde brukes, de måler skriverglede og ikke kunnskap eller evne til rettskriving.

Lenke til kommentar

Hm vel lite vits i å håpe på bedre tider da :whistle:

 

Du får bare sette deg ned å dikte, husk at det du skriver ikke trenger å være sant eller ha rot i virkeligheten. Så får du også passe på rettskriving, dersom du har få skrivefeil og relativt grei setningsoppbygning kan lærere ikke trekke for mye for "kjedelig" historie.

Lenke til kommentar
Kosli :p

 

men, ingen kreative sjeler der ute som kan hjelpe meg ? =)

 

"Eg er ein annan enn du trur" :D

 

Ok, her er et tips.

 

Fire sider er jo ikke mye rom for noe særlig historie , men skriv om en som står fram som homofil.

 

"Eg......Eg... har noko å fortelje dykk. Eg er homo."

 

Du kan begynne med den setningen der. Hva tror du? Lærere elsker sånne historier.

 

Eller kanskje om en som har drept noen for lenge siden og som nå tilstår for kona.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...