malcolm2 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hei Har laget en side ved hjelp av Frontpage 2003. Er nybegynner på hjemmesider, og fant ut at det var best å begynne med noe enkelt, siden det viktigste var å få siden ut på nett. Etterhvert fant jeg ut at jeg skulle legge ut et bildegalleri, og dette ligger det jo til rette for i Frontpage. Det var ganske enkelt bare å legge til bilder i galleriet og så skulle de være på nett. Men så enkelt var det jo ikke. Det vil si, på nett kommer de, men de vises ulikt i ulike nettlesere. Skal prøve å forklare litt nærmere; I Opera 9.23 vises galleriet nesten som det skal, nemlig med thumbnails øverst og valgt bilde i stor størrelse under. Men her vises hele rekken med thumnails uten mulighet til å bla. Altså hvis du legger inn 30 bilder i samme galleriet må du skrolle heftig bortover for å se det stor bildet, og for å kunne se alle thumbnails. Jeg får ikke valg i Frontpage på hvor mange thumbnails jeg vil at skal vises om gangen for den typen bildegalleri jeg har valgt. I Explorer vises kun 5 thumbnails og her har jeg muligheten til å bla slik jeg vil at det skal være, men i exploreren vil ikke de 5 siste bildene vises. Hvorfor er det slik forskjell? Og hvordan kan jeg løse dette problemet? Prøvde å legge ved et par filer med kode, men fikk bare Upload failed, please ask the administrator to check the settings and permissions. Takknemlig for tilbakemelding! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hei! Jeg ville heller innstalert Picasa, og laget bildegalleriet der. Det er veldig enkelt, og får dem til å se fete ut. Funker i alle leseren nærmest. FrontPage sin løsning er elendig, mener jeg. Når det er sagt, er det ikke tungvint å oppdatere? Jeg ville brukt et CMS tror jeg (content system managment). Wordpress er enkelt i bruk, og vil kanskje tilfredstille dine behov. Ta en kikk på sidene deres. Vil du ha en gratis innstalasjon, kan du få det her. Lykke til videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå