EnergY30 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hey Har to skjermer koblet til PC-en min. De er begge koblet i en samme skjermkort, en i DVI og en i VGA. I tillegg har jeg en lcd skjerm til stående som jeg kunne tenke meg å koble opp i midten over de to andre. Etter hva jeg har skjønt kan jeg da skaffe et billig PCI skjermkort til skjerm 3. Noen som kan anbefale et slikt skjermkort? Lurer også på en liten ting til: På de to hovedskjermene som er 20" bruker jeg 1600*1200 oppløsning. Den siste skjermen er 19" og har lavere maks-oppløsning, men er dette noe problem? Ultramon lar meg vel kjøre skjerm 3 på en lavere oppløsning? Lenke til kommentar
EnergY30 Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Anyone? Har funnet disse to billigkortene. Skal ikke bruke skjerm 3 til noe tung grafikk, kommer til å bli mest surfing på nettet og småprogrammer som msn, winamp osv. Vil disse kortene være brukbare da (evt hvilket), eller er de så dårlige at at jeg bør gå for andre litt dyrere varianter? Sapphire Radeon 7000 64MB DDR Gainward GeForce FX5200 128MB DDR PS: Hvis det har noe å si for hva jeg bør velge kan jeg nevne at jeg har MSI K8N Neo2 Platinum hovedkort, og Radeon 9800XT skjermkort. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Spesifikasjonene på GeForce FX5200-kortet er bedre enn på Radeon 7000-kortet, ikke bare har det dobbelt så mye minne, men også DirectX 9.0 fremfor DirectX 8.0 som gir deg en teoretisk mulighet til å kjøre med de "glorete" effektene i Windows Vista. Til ditt bruk tror jeg det er samme hvilket av kortene du går for, kortenes ytelse blir uansett holdt igjen av den "vanvittig" trege PCI-bussen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå