gaupet03 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hei! Lure på om noken som vet hva som feiler min golf 2 med 1,8 forgasser motor. Når jeg starter motoren so spretter den med en gang opp på 3000 omdr,p/min, har prøvd å stillt på det menn det sjer ingenting. Har prøvd 3 ulike forgassere men det sjer det samme med hver forasser. Noen som vet?? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Den trekker ikke falskluft da? Prøv å spray startgass rundt om kring på forgasseren og ved pakninger å slikt å se om motoren ruser seg enda mere Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Sjekk den gummikoblinga under gasseren. De pleier og ryke. Du får den for 250,- på biltema. Siden du har bytta 3 gassere regner jeg med at feilen ikke ligger der... Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Roer motoren seg når den blir lunken eller varm? Eller er problemet der hele tiden? Disse motorene har en rar automatchoke som sender turtallet så høyt ved kaldstart. Har samme "problemet" på min 1.6 liter men den roer seg når det blir litt lunk i den. Skjønner dog frustrasjonen. Lenke til kommentar
gaupet03 Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 det kan ikke være noe eletrisk som er gale? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Høres ut som falskluft, spør du meg... Regner med du har en Pierburg-forgasser der chocken er styrt med termostat på kjølevæska. Sjekk over med startgass for å sjekke etter falskluft. Sjekk også over om slanger og gass-vaier er i orden for å være sikker. Uansett om chocken får strøm eller ikke, skal det ikke oppstå 3000 opm ved kaldstart, så jeg tviler på at det er elektrisk. Hvis jeg ikke husker feil, så skal den elektriske kretsen stramme fjæra inne i chock-huset slik at chocken-spjeldet åpner seg etter hvert som motoren blir varm. Er den derfor 3000 opm ved kaldstart, så lukker chocken seg slik den skal. Hadde den ikke gjort det, ville ikke bilen startet. Ettertenner den? Lenke til kommentar
gaupet03 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 ja mangen gode forslag! Bilen ettertenner ja! Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Vedder trusa mi på at det er falskluft! Lenke til kommentar
gaupet03 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 hehh! JA FÅR SATSE PÅ DET. KAN DET VERE PAKNINGA? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå