Dimitrij Skrevet 22. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Det er dette alle oppegående leger sier, og de vet nok litt mer enn lekmenn på et diskusjonsforum. Men det betyr jo vitterlig ikke noen ting at du sier så, når du ikke støtter oppunder påstandene dine med kilder? Jeg kan jo like gjerne si at alle oppgående leger sier motsatt, uten at det tilfører diskusjonen særlig mye... Til trådstarter: Om du bare har litt dun etc er det bare å kjøre på med høvel og få det bort.. Når du blir litt eldre og får skikkelig vekst kan det irritere huden litt å ta det vekk, og det er i tillegg utrolig stress å ta det ofte, men om du er en 12-13 år er ikke dette noe å bekymre seg for enda. Man har da vitterlig knust denne myten? Hår vokser ikke ut fortere uansett hvor mye man barberer det, men troen om dette henger tett sammen med at mange begynner å barbere seg i puberteten, som EvenT har sagt. Her er en side som omhandler dette Endret 22. desember 2007 av Dimitrij Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) * Endret 16. mars 2016 av Chalciporuspiperatus Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Myte nummer 4:Håret som vokser ut etter barbering er stivere og mørkere. På samme måte som i foregående eksempel tror forskerne at en optisk illusjon kan være grunnen til at vi henger fast ved den gamle myten. Stubbene som sitter igjen etter barbering gror ut uten den spisse enden som finnes på ubarbert hår, noe som kan gi inntrykk av at det er tykkere og grovere enn det i virkeligheten er. Høres logisk ut. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Hmm, eg har vel dunbart trur eg. Kva som er so domt med å ha den da? Og nei, eg trur ikkje at den tel som legitimasjon. Eg har den fordi eg likar bart. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Husk at bart og dunbart er to forskjellige ting. Kommer selvfølgelig helt an på hvor mye dun det er i dunbarten, men det er sikkert en del, siden du kaller det dunbart. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Dunbart ser så ufattelig idiotisk ut. No offence. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Dunbart og vanlig bart ser idiotisk ut på alle under 30, hvis man kan lage en ordentlig bart så ser det stilig ut på eldre folk, men å se et brun/svart malingsflekk over leppa på en tenåring er bare teit, får bare lyst til å tørke den av som om den skulle være kaffeskum. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 men å se et brun/svart malingsflekk over leppa på en tenåring er bare teit, får bare lyst til å tørke den av som om den skulle være kaffeskum. Det er eg einig i. Skal ein ha bart eller skjegg, skal ein ikkje berra ha eit hår der og eit hår her. Ein må ha det litt skikkeleg. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Dessuten får du nok mer drag hos damene også Dun er ikke sexy! Kan legge til at det ikke er serlig pent med dun på jenter heller.. har sedd mange som har det.. huff Ein gang for alle, kan nokon forklare kvifor jenter ikkje barberer vekk dette? Mange meiner det er fordi det då vil vokse raskare ut igjen. Sant eller usant? I så fall, er det ikkje betre å barbere seg enn å gå rundt med dun? At dei ikkje er klar over det er tull, sjølv eg som gutt brukar nok tid framfor spegelen til å identifisere sånt. Om de barberer det med en høvvel vil det jo bli hardt og prikkete. Det som da vokser ut igjen vil vel bli litt mer "robust" og hardere? Fortsatt dunaktig, men litt stivere kanskje. Jeg hadde en i klassen min som hadde en sinnsyk bart. Hun var i tillegg svart i håret, så den synest ganske godt. Ganske ulekkert. Jeg fikk høre at hun vokset det bort etter hvert. Ikke vet jeg. Barberer meg med maskin når jeg føler for det egentlig, har ikke fått sånn super maks-manne-skjegg enda. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2008 Lurvefranzen: Nei, det vil ikke bli hardere, det vil bare gi en illusjon om at det er hardere, fordi vi bare ser stubbene, og de er ikke rundet ned til en spiss. Når man får de stubbene så må man barbere dem vekk oftere, da de synes bedre, men det er ikke noe valg kvinner har, fordi de kan ikke gå med oterdunet sitt resten av livet. Oterdun: (Me thinks I found a new wørd) Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 30. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Nevermind ... Endret 30. januar 2009 av Jethrotulling Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 30. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Noen som har en teori om hvorfor det finnes jenter på 16 år som har svart dun, som ligner på bart. Og ikke barberer det? Jeg hadde aldri gått på skolen med dun om jeg var jente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå