Gå til innhold

Barbering når man er ung


raptuss

Anbefalte innlegg

Det er dette alle oppegående leger sier, og de vet nok litt mer enn lekmenn på et diskusjonsforum. :)

 

Men det betyr jo vitterlig ikke noen ting at du sier så, når du ikke støtter oppunder påstandene dine med kilder? Jeg kan jo like gjerne si at alle oppgående leger sier motsatt, uten at det tilfører diskusjonen særlig mye...

 

Til trådstarter: Om du bare har litt dun etc er det bare å kjøre på med høvel og få det bort.. Når du blir litt eldre og får skikkelig vekst kan det irritere huden litt å ta det vekk, og det er i tillegg utrolig stress å ta det ofte, men om du er en 12-13 år er ikke dette noe å bekymre seg for enda. ;)

 

Man har da vitterlig knust denne myten? Hår vokser ikke ut fortere uansett hvor mye man barberer det, men troen om dette henger tett sammen med at mange begynner å barbere seg i puberteten, som EvenT har sagt.

 

Her er en side som omhandler dette

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Myte nummer 4:

Håret som vokser ut etter barbering er stivere og mørkere.

 

På samme måte som i foregående eksempel tror forskerne at en optisk illusjon kan være grunnen til at vi henger fast ved den gamle myten. Stubbene som sitter igjen etter barbering gror ut uten den spisse enden som finnes på ubarbert hår, noe som kan gi inntrykk av at det er tykkere og grovere enn det i virkeligheten er.

 

Høres logisk ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dessuten får du nok mer drag hos damene også ;) Dun er ikke sexy!

Kan legge til at det ikke er serlig pent med dun på jenter heller..

har sedd mange som har det.. huff :thumbdown:

Ein gang for alle, kan nokon forklare kvifor jenter ikkje barberer vekk dette?

 

Mange meiner det er fordi det då vil vokse raskare ut igjen. Sant eller usant?

I så fall, er det ikkje betre å barbere seg enn å gå rundt med dun?

 

At dei ikkje er klar over det er tull, sjølv eg som gutt brukar nok tid framfor spegelen til å identifisere sånt.

 

Om de barberer det med en høvvel vil det jo bli hardt og prikkete. Det som da vokser ut igjen vil vel bli litt mer "robust" og hardere? Fortsatt dunaktig, men litt stivere kanskje.

Jeg hadde en i klassen min som hadde en sinnsyk bart. Hun var i tillegg svart i håret, så den synest ganske godt. Ganske ulekkert. Jeg fikk høre at hun vokset det bort etter hvert.

 

Ikke vet jeg. Barberer meg med maskin når jeg føler for det egentlig, har ikke fått sånn super maks-manne-skjegg enda.

Lenke til kommentar

Lurvefranzen: Nei, det vil ikke bli hardere, det vil bare gi en illusjon om at det er hardere, fordi vi bare ser stubbene, og de er ikke rundet ned til en spiss. Når man får de stubbene så må man barbere dem vekk oftere, da de synes bedre, men det er ikke noe valg kvinner har, fordi de kan ikke gå med oterdunet sitt resten av livet.

 

Oterdun:

121715_main.jpg

 

(Me thinks I found a new wørd)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...