Gå til innhold

Barbering når man er ung


raptuss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilke teorier? Det er ikke teorier, men vitenskap.

Bevis det...... Kilder?

 

Garantert bare noe du har hørt. Så du kunne begynne å ta dunbarten din :tease:

Bevise hva da?

 

Når man barberer seg, får man ikke på magisk vis mer skjeggvekst - på samme måte som tissen ikke blir større av at man runker. Med din logikk, ville en mann som har barbert seg jevnlig i 20-30 år ha skjegg tjukt som tømmerstokker.

 

tror du kroppen tenker: "Jøss, nå er skjegget blitt kort - kanskje jeg skal begynne å produsere flere hårsekker i ansiktet"?

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Ta dunbarten din. Det ser ikke spesielt bra ut med dunbart.

Hvem var den til? :roll:

Trådstarter.

 

Men du følte deg truffet, ikke vær redd. Det finnes en barberhøvel i din umiddelbare nærhet. :)

Følte meg ikke akkurat truffet nei, men har hatt dunbart engang jeg å, men den forsvant jo ganske fort.

 

Barberhøvel a gitt, det er for kjærringer. Barbermaskin som gjelder!

Lenke til kommentar
Ta dunbarten din. Det ser ikke spesielt bra ut med dunbart.

Hvem var den til? :roll:

Trådstarter.

 

Men du følte deg truffet, ikke vær redd. Det finnes en barberhøvel i din umiddelbare nærhet. :)

Følte meg ikke akkurat truffet nei, men har hatt dunbart engang jeg å, men den forsvant jo ganske fort.

 

Barberhøvel a gitt, det er for kjærringer. Barbermaskin som gjelder!

 

 

Hvilke teorier? Det er ikke teorier, men vitenskap.

Bevis det...... Kilder?

 

Garantert bare noe du har hørt. Så du kunne begynne å ta dunbarten din :tease:

Bevise hva da?

 

Når man barberer seg, får man ikke på magisk vis mer skjeggvekst - på samme måte som tissen ikke blir større av at man runker. Med din logikk, ville en mann som har barbert seg jevnlig i 20-30 år ha skjegg tjukt som tømmerstokker.

 

tror du kroppen tenker: "Jøss, nå er skjegget blitt kort - kanskje jeg skal begynne å produsere flere hårsekker i ansiktet"?

Merkelig det at om man napper et hår på armen, så venter man noen mnd, ser på samme plass. Der har det kommet et Lengre men ikke på dette tidspunktet noe synbart tjukkere. Men forsterket blir det.

 

Annet eksempel er jo, kjærringer har jo alle sammen, små hvite hår på beina, de som begynner å barbere/vokse dette, får jo lengre, tettere, massivere og tjukkere hår på beina. Ergo de må fortsette å barbere, for det blir verre.

Men det stopper jo logisk på et punkt, om man ikke har en form for sykdom eller noe.

Blir ikke tømmerstokker nei.

Lenke til kommentar

Grunnen til at man "får" mer skjegg, kroppshår etc. når man begynner å barbere, er fordi folk flest begynner å barbere seg under puberteten - samtidig som kroppen utvikler seg. Da kan det virke som man får mer hår av barberingen, selv om det ikke er faktum.

 

Det er dette alle oppegående leger sier, og de vet nok litt mer enn lekmenn på et diskusjonsforum. :)

Lenke til kommentar
Grunnen til at man "får" mer skjegg, kroppshår etc. når man begynner å barbere, er fordi folk flest begynner å barbere seg under puberteten - samtidig som kroppen utvikler seg. Da kan det virke som man får mer hår av barberingen, selv om det ikke er faktum.

 

 

Stemmer nok veldig bra dette her. :)

 

Nei, barber deg til du får ordentlig mandig skjegg, ingen jenter/damer syns det er særlig sexy med dunbart/skjegg.

Lenke til kommentar
Det er dette alle oppegående leger sier, og de vet nok litt mer enn lekmenn på et diskusjonsforum. :)

 

Men det betyr jo vitterlig ikke noen ting at du sier så, når du ikke støtter oppunder påstandene dine med kilder? Jeg kan jo like gjerne si at alle oppgående leger sier motsatt, uten at det tilfører diskusjonen særlig mye...

 

Til trådstarter: Om du bare har litt dun etc er det bare å kjøre på med høvel og få det bort.. Når du blir litt eldre og får skikkelig vekst kan det irritere huden litt å ta det vekk, og det er i tillegg utrolig stress å ta det ofte, men om du er en 12-13 år er ikke dette noe å bekymre seg for enda. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...