Gå til innhold

Barbering når man er ung


raptuss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste du opnår med å barbere er å ikke se ut som en dust med dunbart.
Men det er absolutt ikke dumt. Folk som desperat sparer dunbart og tror at "skjegg er legg" ser rimelig idiotiske ut. :wee:

 

Enig med Anders M og, barbering er utrolig kjedelig. Og når jeg har skjeggvekst omtrent kun der Cristopher Schau har ansiktshår, er det absolutt en fordel å barbere det bort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, du får ingen bivirkninger av å barbere deg. Og som andre her sier, det ser temmelig dumt ut å løpe rundt med dun-bart/skjegg, så bare å barbere det bort så fort som mulig. Når du begynner å kjenne at du får ordentlig skjeggvekst. Da kan du vurdere å spare til skjegg. Men det kan ta noen år fra du begynner å få dun til ansiktshåret virkelig begynner å vokse. Så barberhøvel er tvang i tiden mellom dun og skjegg!

Lenke til kommentar
Eneste problemet jeg har med barbering, er at det er fryktelig kjett så jeg gidder nesten aldri å gjøre det :p

Hos meg tar det sånn 1 min maks. Er jo bare å skvette litt varmt vann i trynet, smøre trynet med barberskum og føre over med barberhøvel. Til slutt så skyller man bare tryne med kaldt vann og smører på litt fuktighetskrem.

Lenke til kommentar
Hos meg tar det sånn 1 min maks. Er jo bare å skvette litt varmt vann i trynet, smøre trynet med barberskum og føre over med barberhøvel. Til slutt så skyller man bare tryne med kaldt vann og smører på litt fuktighetskrem.

Fuktighetskrem, pøh. Hvem trenger nå det? Ekke du mannfolk nok til å være sår i trynet kan du like så godt barbere deg under armene også. :p

 

Fra spøk til revolver. Jeg pleier som regel bare å foreta barberingen rett etter å ha dusjet. Hopper bare ut av dusjen, smører på med barberskum. Høvler over ansiktet, litt forsiktig. Og vasker ansiktet med litt vann før jeg sier meg fornøyd. Etterbarberingsvann har jeg brukt en gang, ikke veldig nødvendig, men noe behagelig. Kommer ann på hvor sensitiv hud man har, og eventuelt hvor forsiktig man barberer seg. ;) Tar ca fem minutter å barbere seg om man er noenlunde nøyaktig og forsiktig. Skjønner ikke at det skal være et ork å barbere seg.

Lenke til kommentar
Det må jo være akkurat som at frisøren min sier at håret mitt vokser fortere om jeg stusser det jevnlig. Hvordan føler hodebunnen at de døde tuppene blir klippet? Løgn og bedrag! Hun vil bare få meg til å komme oftere slik at hun kan tjene penger!

 

Tror ikke det er det frisøren din mener. Hvis du stusser håret oftere så vil det være lettere for håret å vokse seg langt og fint fordi tuppene ikke knekker av eller at håret blir flisete.

 

 

Det at det vokser ut mer hvis du barberer er jo sant da.

 

Hvis du har dun, og barberer det vekk. Vil det komme bart.

 

Nei. Håret blir stivere, dog.

Lenke til kommentar
Dessuten får du nok mer drag hos damene også ;) Dun er ikke sexy!

Kan legge til at det ikke er serlig pent med dun på jenter heller..

har sedd mange som har det.. huff :thumbdown:

Ein gang for alle, kan nokon forklare kvifor jenter ikkje barberer vekk dette?

 

Mange meiner det er fordi det då vil vokse raskare ut igjen. Sant eller usant?

I så fall, er det ikkje betre å barbere seg enn å gå rundt med dun?

 

At dei ikkje er klar over det er tull, sjølv eg som gutt brukar nok tid framfor spegelen til å identifisere sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...