Gå til innhold

Trenger anbefalinger/godkjenning til komponenter til ny gamer PC

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg skal bestille meg nye gamer PC i løpet av uka og har allerede funnet meg et oppsett. Men er det ting jeg kan forbedre? Vil evt de delene jeg har valgt fungere/passe med hverandre? PC-en er selvfølgelig ment for Crysis osv..

Budsjette er på maks 12 000 kr

Dette er hva jeg har klart å finne fram til nå..

NZXT HUSH Black

XFX nForce 680i LT SLI

Intel Core 2 Duo E6850

GeForce 8800 GT

Corsair HX620W

Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA

Nec AD-7173 (DVD-brenner)

Windows Vista/XP 64-bit (er veldig usikker på hva jeg skal velge her!)

Jeg driver ikke med overklokking.

Håper inderlig på tips og tilbakemeldinger!

På forhånd takk

EDIT: Har noen en oversikt over hvilket OS Crysis ytelsemessing er best på?

Endret av SiestaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ikke inn på linkene i handlevogna, men det er pga pc`n her som er gått i "dvale".

Ser flott ut det oppsettet der og delene passer sammen.

Hvis du (uansett XP/Vista) skal ha 64bit, så kan du jo slå til med 2GB Ram ekstra. Kommer nok godt med i Crysis.

XP eller Vista...fort gjort å si Vista pga DX10, men det kan jo hende du får like bra ytelse i XP.

Uansett ville jeg gått for Vista, det er jo der de store oppdateringene og annet "snacks" vil komme i fremtiden.

Hva er budsjettet ditt da, i tilfelle noen vil foreslå noe annet til deg?

Lenke til kommentar
Kommer ikke inn på linkene i handlevogna, men det er pga pc`n her som er gått i "dvale".

Ser flott ut det oppsettet der og delene passer sammen.

Hvis du (uansett XP/Vista) skal ha 64bit, så kan du jo slå til med 2GB Ram ekstra. Kommer nok godt med i Crysis.

XP eller Vista...fort gjort å si Vista pga DX10, men det kan jo hende du får like bra ytelse i XP.

Uansett ville jeg gått for Vista, det er jo der de store oppdateringene og annet "snacks" vil komme i fremtiden.

Hva er budsjettet ditt da, i tilfelle noen vil foreslå noe annet til deg?

Ja jeg har vurder 2 ekstra ram, men jeg tror jeg må vente til neste lønning med å kjøpe det, må har litt penger til overs til andre ting :p

Budsjette er på maks 12 000 kr

Lenke til kommentar

Jeg synes du har valgt et fornuftig oppsett. Tror du kommer til å bli fornøyd. 64bits versjonen av Windows enten det er XP eller Vista er vel nesten å foretrekke hvis du ønsker å utnytte 4GB ram.

Jeg ville anbefalt Antec P182 kabinett, men det er fordi jeg er sjeleglad i dette kabinettet. Tror du kommer til å bli fornøyd med det oppsettet du allerede har ;)

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt Antec P182 kabinett, men det er fordi jeg er sjeleglad i dette kabinettet. Tror du kommer til å bli fornøyd med det oppsettet du allerede har ;)

Antec P182 ser utrolig stilfult og proft ut, men har alledrede forelsket meg i NZXT sitt HUSH kabinett. Men uansett takk for tipset! :)

Men det eneste jeg er litt redd for med oppsettet, er Windows 64 bit versjonen og støtten. Er litt kjeddelig å kjøpe 64bit versjonen og ingenting virker... :( Men det er kanskje ikke så svart og hvit det fungerer!?

Lenke til kommentar

64bit bør gå bra det. All maskinvaren din skal kjøre på det OS`et.

Men som flere sier her inne på hardware, så kan det være greit å installere 64bit med bare to av minnebrikkene, 2048MB, også setter du inn de to siste når du er ferdig.

Mitt tips er alltid å sjekke opp om programmene du liker å bruke har støtte for 64bit. Jeg har f.eks et virusprogram som ikke går på 64bit. Sjekk opp rundt alle de du ønsker å fortsette å bruke, last ned software og drivere og legg det på en disk/dvd, så har du det klart med en gang du har installert OS.

Finner du noen som ikke kjører på 64bit, så får du heller gjøre en vurdering hva som er best.

Lenke til kommentar
Intel Core Quad Q6600 er vel egentlig bedre enn Intel Core 2 Duo E6850!

hehe, begynner å lure hvor mange ganger denne saken har blitt tatt opp på hw.no, "E6850 Vs Q6600"....Og akkurat per dags dato er E6850 bedre enn Q6600. Det fordi du i de aller fleste spill per dags dato ikke får utnytta alle 4 kjernene. OG siden E6850 har høyere FSB (1333 MHZ mot 1066 MHz) og høyere GHZ (3.0 GHZ mot 2.4 GHZ, dette er en vesentlig forskjell). Men du kan også si at du bare kan klokke opp Q6600 til 3.0 GHZ, men da kan du også klokke opp E6850....og slik går det, men det er FSB'en som er avgjørende.

BTW: Jeg hører kanskje ut som om jeg er frelst av en E6850, men jeg kjøpte på fredagen som gikk en Q6600, splitter ny...

dog var dette en GO-Stepping, mye bedre overklokker.....en ihvertfall, en vanlig E6850 mot en vanlig Q6600, vinner E6850'en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...