Gå til innhold

Problem med programmer i vista

dahwan

Anbefalte innlegg

Mange programmer i vista funker ikke. Når jeg åpner dem, skjer det ingenting. Men når jeg åpner task manager ser jeg at programmene kjører i bakgrunnen. F.eks. når jeg kjører pray (Et 2K games spill) ser jeg at PC-en nobber i noen sekunder (musen blir til et timeglass) så gir den opp. Men åpner jeg taskmanager så ser jeg "pray.exe" kjører. Det samme skjer men noen andre spill og programmer som msn, k-lite mediaplayer classic og Half-Life 1.

Hvorfor skjer dette?

Kompatibilitest modus XP funker ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Dahwan.

En grunn til at mange programmer kanskje ikke fungerer i Vista, og du opplever mye surr med de kan muligens være at programmene er laget før Vista ble laget, og kanskje ikke er kompatible med OS'et enda?

Har opplevd dette med noen programmer og spill selv. Noen programmer og evt. spill lager patcher osv som gjør de Vista kompatible. Hvis du ikke finner dette til de gjeldende programmene, så må du nok vente til det evt blir laget nye versjoner eller patcher av programmene som er Vista kompatible. Hvis ikke så er de ikke kompatible med Vista og vil ikke funke.

Det går også ann å se litt i sikkerhets alternativer i kontrollpanelet osv. Det kan være at programmene trenger tillatleser osv.

Lenke til kommentar
Prey ble da vell laget etter vista =/

Jeg har også spilt det på vista før.

Hmmmm.....Du kan jo prøve å reinstallere spillet hvis du ikke har prøvd det. Står det noe sted at det er Vista kompatibelt f.eks? Har du noen virusprogrammer som kanskje sperrer kjøring av filen?

Hvis ingen av delene funker så hadde jeg reinstallert hele windows og prøvd på nyttt. Si ifra hvis noen av disse tingene hjelper, hvis ikke så skal jeg nok finne ut av det ;)

Lenke til kommentar

Tror heller det har noe å gjør med vista versjon + harddisken min + installerte programmer. Jeg har hatt mye trøbbel med harddisken min, skjønner du. Jeg fikk en error i høstferien der det stod ett eller annet lignende "Vista has detected an error in your harddrive. Backup imediantly and contact *Ett eller annet "producer" * for more information."

Så jeg tok backup og har brukt PC-en normalt helt etter det. Men jeg har fått en bunke rare errors helt siden da. Blant annet hver gang jeg starter PC-en så stopper den ved den delen av oppstarten der den teller RAM osv og sier "Harddisk error. backup and replace. press F2 to continue"

Jeg trykker F2 og havner i BIOS. Derfra trykker jeg "Discard changes and exit", så starter vista.

Rart, ikke sant? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...