glosi Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Hei Har flere pc'r som står i trådløst ved hjelp av en Linksys WRT300N router. Alle pcene har Vista installert. Problemet er at ingen av pcene, som er av forskjellige merker, finner hverandre. Får ikke pinget hverandre, hverken når man pinger ip adressen til maskina eller hosten. Har dere noen tips til hva jeg kan sjekke av router innstillinger eller nettverksinnstillinger for å få dette til å virke? Har sjekket/gjort: - innebygget vista brannmur er slått av på alle pcene. - brannmur er slått av på trådløs router (kun midlertidlig mens jeg tester). - deling av filer er slått på på samtlige pc'r da jeg av erfaring synes det er lettere å finne pcene med denne funksjonen påskrudd i XP. - alle maskinene kommer på nett og får pinget eksterne ipadresser/hoster. - Nettverkstilkoblingen på samtlige PC-er er definert som hjemmenettverk (slik at PC-en skal kunne bli oppdaget av andre maskiner) Endret 13. november 2007 av glosi Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Sjekk innstillingen til AP isolation. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå