piroco Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg har en gammel (2 år) Western Digital-disk, fra før de kom ut med MyBook-serien, den funker greit men har en helt usannsynlig klønete strømforsyning ("PS/2-port") som faller ut HELE tiden og nå er så slarkete at disken nesten er ubrukelig. For når strømmen går, forsvinner jo disken. Og er du midt i en filoverføring, osv. Jeg har prøvd så godt jeg kan å gjøre research på nettet på hva slags disk som står i dette kabinettet, det er en 320GB disk og jeg TROR det er en IDE, altså ikke SATA. Jeg har ikke åpna den enda.. Men planen er rett og slett å ta ut disken, kaste det gamle WD-chassiset med skranglete strømforsyning, og putte disken i et nytt generisk 3.5" kabinett med -forhåpentlig- en stabil powersupp. Er det noe problem? Jeg bare antok at det er mulig og at jeg vil finne en standard IDE disk inne i WD-kabinettet som jeg kan skru ut og gjøre hva jeg vil med. Er det noe jeg må være obs på, og er det noen andre som har erfaringer, enten med samme type disk/kabinett eller med bytte av kabinett på eksterne disker generelt?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det burde være helt kurant. Er vel sannsynlig at disken er PATA. Du kan jo også vurdere å bare klippe av den defekte kontakten og lodde ledningene fast inne i det gamle kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå