5barnsmor Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hei Jeg håper jeg er på riktig plass nå, hvis ikke beklager jeg så mye. Jeg har ikke erfaring med å skrive innlegg her, har for det meste funnet svar på det jeg lurer på - hjertelig takk for hjelp og "opplæring" gjennom årene :-) Jeg anbefaler alltid Dette forumet til uerfarne folk innen data, her finnes det meste. Jeg er helt uerfaren på det området jeg nå beveger meg innpå. Jeg har kjøpt meg et HD-videokamera og har tenkt å redigere filmene jeg tar opp. Jeg har fra før ikke redigert filmene jeg har tatt opp gjennom årene med mine gamle kamera (analog og digital) så det ligger mye arbeid foran meg (Jeg har fem barn jeg har filmet gjennom de siste tolv år ) Jeg så i en test av hd-kamera på din.side at man burde ha en fire kjernet prosessor og 8GB ram for litt tempo og lite riving i håret. Da kan jeg si så mye som at jeg vet hva en kjernet prosessor og ram er he,he... Jeg spør av erfaring ikke selgere om data, har møtt for mange flaskehalser i deres anbefalinger tidligere. Så nå må jeg ty til dere med erfaring og kunnskap for å få det jeg er ute etter - hvor komponentene jobber sammen! Jeg vil altså ha en pc i stuen hvor jeg kan bruke flatskjermen min som skjerm (HD-ready, men den skiftes gjerne ut så derfor full hd) Jeg vil bruke den til lagring/redigering av bilder og film. Videotitting og ellers det man bruker en pc til. Jeg har Viasat idag, men vurderer å skifte til Canal Digital så jeg slipper å kjøpe RiksTV for de norske kanalene i tillegg. Noen synspunkter på dette i forhold til PC-en? Jeg har opptager idag og det er vel det greieste å kjøpe hos CD også for opptak av program. Kan jeg allikevel "spille over" opptakene til pc slik at jeg kan brenne ut filmer til barna? Jeg gjør det idag ved hjelp av dvd-opptager... Av hardware vil jeg ha en kraftig pc som jobber raskt og stille. Jeg har andre PC-er som er laget til sitt bruk så for mye venting blir jeg utålmodig av ;-) Dere kan (hvis dere orker å hjelpe med så mye) gjerne tenke litt frem i tid, jeg liker å følge med i tiden og vil heller spandere noen ekstra lapper nå enn å angre på at jeg ikke fulgte utviklingen om noen måneder. Jeg ser for meg å bruke såpass på denne PC-en at jeg ikke skifter ut med 2års intervaller slik som med bærbare... Hvis dere trenger å vite noe om fjernsynet mitt så er det Phillips 32PF5411 eller 32PF7411 Hjertelig takk på forhånd Jannicke Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Se signaturen min. Hadde jeg vært deg hadde jeg postet denne under HTPC. (HW forumstruktur er rotete) Lenke til kommentar
5barnsmor Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Se signaturen min. Hadde jeg vært deg hadde jeg postet denne under HTPC. (HW forumstruktur er rotete) Takk, da prøver jeg det :-) Lenke til kommentar
5barnsmor Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Hei Jeg fulgte rådet jeg fikk lenger oppe og postet spørsmålet på nytt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=864793&hl= Kameraet jeg har er: http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...ategory=HDD+HDV Jeg har andre PC-er nå ja, to bærbare. Jeg bryr meg egentlig så mye om lyden, vi har et sanganlegg stående i stuen så når maken spiller keyboard og synger så overdøver det alt :-) Både jeg og resten av familien er litt lei av at jeg sitter på hobbyrommet mitt når jeg driver med datagreiene mine som de sier. Som nick'et sier har jeg fem barn så bråk er det alltid. Hvor mye barna får bruke gjenstår å se, de er ikke så gamle enda, men jeg har en elleveåring som er over middels interessert men litt for glad i å svare ok på alle varselvindu som popper opp ;-) Jannicke Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det holder med en tråd. Jeg stenger denne siden trådstarter alt har en større tråd om det samme her. Samtidig har jeg flyttet over ett innlegg. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg