Theodorl Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Hei! Jeg har et skjema som sender forskjellige data til en tabell i en database, og står litt fast på noe.. Jeg vil at et tidsstempel skal legge seg inn sammen med resten av dataen i tabellen "dato" når brukeren trykker "Send".. Har lest masse om timestamp osv, men finner ikke noe som funker... $db = mysql_connect("localhost", "root",""); mysql_select_db("database",$db); $sql = "INSERT INTO innlegg (dato) VALUES ('automatisk-timestamp-et-eller-annet?')"; $result = mysql_query($sql); echo "Informasjon lagt til"; På forhånd, takk for hjelpen! Endret 14. november 2007 av Theodorl Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 hvis du har verdien pa feltet som datetime, sa kan du bruke now() (jeg er ikke sikker pa om det er bare da du kan bruke det, men du kan ihvertfall bruke det med datetime) Lenke til kommentar
Theodorl Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 prøvde det, men da kom det bare: "0000-00-00 00:00:00". Ikke helt rett trur eg, eller er det eg som gjør noe feil? Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Kan du ikke bare bruke date()? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 $time = time(); $sql = "INSERT INTO innlegg (dato) VALUES ('{$time}')"; Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 enten INSERT INTO Tabell(datofelt) VALUES(NOW()) eller INSERT INTO Tabell(datofelt) VALUES(CURRENT_TIMESTAMP) Lenke til kommentar
Theodorl Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Takk for hjelpen! Alle forslagene funket faktisk, bare en liten skriveleif som gjorde at ingenting funket i begynnelsen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå