Gå til innhold

Hva er best? Nforce lyd eller SB live 5.1????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SBLive suger, har hatt sinnsykt mye pes med det kortet ass, først funka ikke mic inngangen, så klikka line out 2, måtte sitte et par timer for å fikse det ja... I linux er SBLive endå værre, gidder ikke ta hele historien nå... Bare et godt råd: ikke gå for det....

 

Har aldri prøvd nforce, men har hørt mye bra om det...

 

bør jeg bruke onboardkortet eller sb kortet????

 

Bruk onboardkortet du, det er enkelt og greit. SBLive gir ikke spesielt bra lydkvalitet uansett, hvis ikke du skal ha surround lyd da, tviler på at hovedkortet har det...

 

buntsitz_33k.gif

Lenke til kommentar

 

nForce2 lyden er faktisk litt bedre en SB Audigy..  ikke bedre en Audigy2 riktignok.

 

hvor har du det fra?

 

nforce1 og nforce 2 har samme lydkrets såvidt jeg vet

 

Interessant test her .

 

I denne testen havner Audigy 2 og Nvidias Soundstorm APU likt.

 

Så det er kanskje ikke nødvendig å kjøpe A2 hvis man har f.eks. A7N8X?

Lenke til kommentar

:evil::evil:

 

Jeg må si meg utrolig skuffet over nforce.... Når jeg spiller BF1942 så er alle motorlyder hakkete(høres ut som om motor fusker) og center høytaleren er ikke med. dette var det ingen problem med på sblive 5.1... eneste positive er at knitringen er borte..

 

Jeg får heller ikke med centerhøytaleren på nforce kontrollpanelet... j...vla dritt. (jeg bruker de analoge 5.1 utgangene inn på min sourround forsterker)

 

I tillegg så har ASUS tatt ferie... Kinesisk nyttår!!! og d tok ferie uten å sørge for at 1002 biosen var klar til nedlasting. så nå sitter jeg her med en elendig lyd og en bøggete bios..... :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...