Knofle Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Jeg studerer Kiropraktikk i Bournemouth, England. En veldig fin behandlingsform, som (dessverre) mange tviler på, men ingen har klart å motbevise. (Jeg ble i alle fall HELT frisk av det.) Etter to år med intens hodepine sa leger fortsatt indirekte at jeg var hypokonder, men etter fire ukers behandling hos en kiropraktor var det så og si borte. Om dere har noen kilder som sier noe annet, så vær så snill å post dem. Edit: Forresten, kiropraktorstudenter ved AECC studerer i fem harde år, og går igjennom det meste av medisinstudiet. Det vil si anatomidelen, kjemidelen, fysiologidelen og mye mer. Det vi ikke ser på (selvfølgelig) er medisiner, siden vi mener det går fett an å bli frisk uten medisin. (Noen sykdommer/kroniske lidelser MÅ behandles med medisin, selvfølgelig.) Endret 12. november 2007 av Knofle Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg studerer Kiropraktikk i Bournemouth, England. En veldig fin behandlingsform, som (dessverre) mange tviler på, men ingen har klart å motbevise. (Jeg ble i alle fall HELT frisk av det.) Etter to år med intens hodepine sa leger fortsatt indirekte at jeg var hypokonder, men etter fire ukers behandling hos en kiropraktor var det så og si borte. Om dere har noen kilder som sier noe annet, så vær så snill å post dem. Inntil for noen år siden var jeg ikke klar over at denne behandlingsformen er så diffus. Bullshit! har et program om kiropraktikk, noen veldig skremmende eksempler fra USA. Drev og knakk på spedbarn! som i utgangspunktet var helt friske. Det var ganske fjernt fra deg jeg har opplevd her hjemme av kiropraktorer. Tenkte alltid at de bare drev og knakk ting på plass, noe de utvilsomt er flink til. Men jeg må si at jeg er skeptisk til alt det andre. Ble litt OT dette. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Garantert behandling av kolikk du snakker om? Studier viser visstnok at 94% av spedbarn som har kolikk, mister de fleste symptomene etter to uker. Nå tok jeg riktignok disse tallene fra første søk på "chiropractic colic" på google, men det er nå så. Jeg vet at tallet er veldig høyt. Det er den eneste kjente behandlingsmetoden jeg vet om i alle fall på spedbarn. Kilde: Chiropractic: Can chiropractic help colic? edit: Ah, sorry, tenkte ikke på trådemnet. Vi gidder ikke å gjøre dette til en tråd om kiropraktikk, tror jeg. Endret 12. november 2007 av Knofle Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har en venn som studere det samme, kiropraktor, i New Castle. Spennende fag! Men fem år? huff huff Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Disse innleggene har blitt splittet ut av en annen tråd etter ønske. MVH KVTL Edit: Diskusjonen fortsetter her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=861828&hl= Endret 14. november 2007 av KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg